Lefogytam

Töltsd le “Fogyás csikunggal?” írásomat!

Le lehet-e fogyni egy ősi kínai mozgásformával? Hatékony lehet-e egy olyan mozgás, amitől nem izzadsz meg, nem égeted a zsírt? Elég-e napi 15 perc könnyed mozgás arra, hogy fogyjunk? Ezekre a kérdésekre kaphatsz választ ebben az írásban.

Ha szemed előtt van az a kép, hogy egy parkban lassú mozdulatokat végeznek kínai emberek, akkor talán fel tudod idézni, hogy ezek az emberek mennyire vannak elhízva. Azok, akik a csikungot művelik, azok az életüket hosszabbítják meg, mert a testük egészségesebben működik, aminek egyik következménye a jobb testtartás, rugalmasabb izmok és ízületek, valamint az arányosabb testzsír tömeg.

Saját sztorimat mesélem el ebben a rövid írásban. Ha kíváncsi vagy rá, hogy miként is tudsz fogyni ezzel a módszerrel, töltsd le.

Digitális világunk számos eszközt tartogat számunkra, amire felaggattuk az „okos” jelzőt. Lehet őket szeretni és utálni, szidni és dicsérni. Úgy gondolom, hogy bármi, amit használunk általunk válik azzá, ami. Ha arra használjuk, amire nekünk szükségünk van, akkor az biztos, hogy hasznosan támogat, segíti az életünket.

Míg fiatalon az ember kevésbé foglalkozik az egészségével, hisz jellemzően a szervezetünk gyorsabban regenerálódik, könnyebben megbirkózik a kihívásokkal. Addig ahogy idősödünk nem csak, hogy többet beszélünk arról, hogy mink fáj, mi nem esik jól, milyen egyéb bajaink vannak, hanem érezzük is. Ekkor kezdjük értékelni az egészséget. Addig amíg nem érezzük a hiányát valaminek, addig nem fáj. Majd, amikor eltűnik, akkor tudjuk, hogy a legfontosabb dolog számunkra. Jön a vágy állapota, azaz vágyunk az egészséges életre. Keressük a megoldásokat, kipróbálunk minden féle csoda és kevésbé csodamódszert.

A legtöbb esetben saját gondolataink okozzák számunkra a legnagyobb stresszt. Pár napja Budapesten jártam, természetesen a forgalom szokás szerint rendesen beállt. Lépésben haladtam. Nézegettem a telefonomat, ahova a mailjeim át vannak irányítva és olvasom, hogy a honlapom leállt, nem elérhető. A telefonomon én is ránéztem, és tényleg, nem elérhető. Egyből záporoztak a gondolatok a fejemben, hogy mi történhetet. Meddig lesz így?

Számomra az öngyógyítás azt a gyógyítói tevékenységet jelenti, amikor a beteg maga is tevőlegesen hozzájárul a gyógyulásához, a gyógyításra hivatott szakemberek szaktanácsaira alapozva. Olyan konvencionális vagy nem konvencionális gyógymódokat használ, amik által beindítja a szervezete öngyógyító képességét, valamint a jövőben is egészségesebb életet tud élni.

Ebben a cikkben olyan módszereket szedek össze, amit bárki tud használni arra, hogy az orvos által feltárt betegségén, fájdalmán segítsen. Fontos kiemelnem, hogy az orvos, vagy természetgyógyász orvos diagnózisa alapján kezelje bárki is magát. Ne pedig az interneten összeolvasott tűnetek alapján vélt betegségre próbáljon ki módszereket.

Mindenki saját szemüvegén keresztül látja a világot. Biztosan hallottad, már ezt valahol. Ez a szemüveg, hogy milyen színű, mennyire torzít, maszatos, vagy éles, azon múlik, hogy gyerek korunkban, hogyan befolyásolták, építették fel ránk szüleink, tanáraink, barátaink ezt a bizonyos „szemüveget”, ami nem más, mint a hitrendszerünk. Azaz hogyan gondolkodunk a világról, és természetesen magunkról. Ez utóbbit pedig önbecsülésnek hívjuk.

A csikung a csi gyakorlásának a mestersége. De mi az a csi? A kínaiak az életerővel, az életerő energiájával azonosítják. Az energia három formában jut a szervezetünkbe. Egyrészt velünk születik. Amikor világra jövünk, rendelkezünk egy bizonyos mennyiséggel. Ennek a csinek mennyisége határozza meg, hogy meddig fogunk élni..

Te melyik táborba tartozol? A nyúl vagy inkább teknős vagy? Azaz a lassú és kitartó munkában hiszel, vagy a gyors, egyik napról a másikra eredményeket elérni? Úgy gondolom, hogy mindkettő lehet sikeres, az élet egy-egy területén. Azonban, ha tartós sikerre vágyunk, akkor érdemes olyan szokásokat kialakítani, amik napról napra közelebb visznek a kitűzött célhoz.

A boldogtalanságunknak számos oka lehet. Egyik ilyen ok, hogy vágyaink kielégíthetetlenek. Vágyunk dolgokra. Tárgyakra, kapcsolatokra, egészségre. Aztán mikor megvan, megszereztük, akkor már kevésbé értékeljük, adottnak vesszük. Biztos voltál már úgy, hogy vágytál valami tárgyra (autó, ingatlan, kisebb dolgok, ruha, elektronikai kütyü, stb. )…

Gondolkodtál már azon, hogy mi minden okozhat stresszt az életedben? Mindazok a dolgok, amikben élünk, amik körülvesznek, amit elfogyasztunk nemcsak nyugalmat, de feszültséget is jelenthetnek. Ebben a blogban végigjárjuk, hogy mik azok az egészségünket befolyásoló tényezők, amiket környezeti stresszként említhetünk.

Az nem kérdés senki számára, hogy a légzés az egyik legfontosabb dolog az életünkben. Azonban annak minőségéről már kevesebbet tudunk. Nem csupán egy gázcsere folyamatról beszélünk. Az oxigén elengedhetetlenül szükséges a testünkben zajló élettani folyamatokhoz. Ezen túl a légzés biztosítja számunkra azon energia nagy részét, ami szükséges a szervezetünk számára. A különböző légzőgyakorlatok alkalmasak lehetnek akár a tudatállapot megváltoztatására, különböző vallási élmények átélésére, valamint a testünkben elakadt fájdalmat, vagy hosszabb távon betegséget okozó energetikai blokkok oldására.

Sokat hallunk erről. De hogyan is kell csinálni? Miként váltsunk életmódot? Egyáltalán kell-e? Csak ez a megoldás? 

Minden ember szeretne egészségesebben élni. Az egészség is olyan, mint modern korunkban az áram. Amig van, felkapcsolom a villanyt és világít, melegít, főz és fűt, addig az természetes. Aztán, ha nagy ritkán elmegy, akkor értjük meg, hogy milyen fontos is.

Mi emberek tele vagyunk félelemmel. Félünk attól, hogy kirúgnak, félünk, hogy nem lesz elég pénzünk, félünk, hogy elhagynak, hogy betegek leszünk. Félünk, hogy meghal egy szerettünk, vagy mi magunk. Ezért folyton képeket gyártunk magunkban, melyeket saját félelmeink keltenek életre. Így vagy vele Te is? Ne aggódj, mindenki. Így működünk…

Mi az amire leginkább szűkségünk van? Erre a kérdésre sok mindent lehet válaszolni. Abban talán egyetértünk, hogy az idő az, amiből sokszor jó lenne több. Ezért, ha lenne valami felsőbbrendű erő, aki tudna adni nekünk időt, mindenki életében eljönne az a pont, amikor erre vágyna. Gondoljunk csak bele, amikor életünk végén vagyunk, milyen jó lenne, ha még számos történetre maradna idő. Ha újra kezdhetnénk dolgokat, amiket tudjuk, hogy elhibáztunk. Hány ismert ember utolsó mondatát olvashattuk már, hogy mit tett volna máskép.

Close Menu
×
×

Cart