a molyod ereje

A mosoly ártatlan gyermekkorunkban még szívből jön és önfeledt. Majd ahogy nővünk fel ez a képességünk átalakul, megváltozik. Vannak emberek, akik teljesen elfelejtenek mosolyogni. Pedig a mosoly az egyik legtermészetesebb emberi megnyilvánulás. Ha valaki rád mosolyog, akkor önkéntelenül is visszamosolyogsz. Így vagyunk kódolva. Ahogy a nevetés is, ez is ragályos. Sokféle mosolyt ismerünk, főleg mi felnőttek. A spontán mosoly a legszebb és legőszintébb. A többi inkább csak a kommunikáció egy fajtája, mint az ironikus mosoly az erőltetett vagy esetleg a műmosoly.

Ha fizikálisan nézzük mosoly és mosoly között is van különbség. Hisz az akaratlagos mosoly előhívásához elég egy izmot megmozdítani, az úgynevezett zygomaticus majort, mely egy a halántékig érő rostköteg, ami megemeli a száj szélét. Míg a természetes mosoly esetén 230 izom mozdul meg az összes 630 izmunk közül. Ilyenkor az egész arc mosolyog, a szem és száj körüli apró izmok együtt dolgoznak.

A mosolynak létezik egy külső és egy belső ereje. A külső, amit látunk, talán egyértelműbb, hisz tükrözi érzéseinket, válasz egy reakcióra, vagy éppen egy mosoly indít el egy beszélgetést, egy interakciót, ami közelebb hozhat embereket egymáshoz. Rengeteg olyan külső erőt mutat, amivel nagy csatákat, konfliktusokat lehet megoldani, vagy barátságokat és szerelmet tud létrehozni. A belső ereje pedig az egészségben lakozik. Számos tanulmány bizonyította, hogy a nevetés és a mosoly jó hatással van a szervezetünkre, csökkenti a stresszt, serkenti az immunrendszert, csökkenti a vérnyomást.

Ha ezt elfogadjuk, akkor érdemes minél többet mosolyognunk. A kérdés, hogy lehet-e ezt tudatosan végezni? Hisz általában akkor mosolygunk, amikor jó kedvünk van, vagy boldogok vagyunk. De mi van akkor, ha ez nem áll fenn. A csikung ebben is segít. A taoisták úgy tartják, hogy ha megtanulsz mosolyogni, akkor az fog boldoggá tenni és nem kell arra várni, hogy boldog légy. Ez is, mint sok taoista módszer, rendkívül egyszerű. A gyakorlat így nézz ki: Hunyd be a szemed. Figyelj a légzésedre. Idézz fel egy pillanatot, amikor boldog voltál és önfeledten mosolyogtál. Majd kezdj el ugyanúgy mosolyogni. Végzed ezt a gyakorlatot pár percig, majd figyeld meg, hogy miként oldódott a stressz benned. A negatív érzések, amik jelent voltak, távoztak-e? Próbáld ki akkor is ezt a módszert, amikor elhatalmasodik rajtad valami rossz érzés. Ha figyelsz a légzésedre és mosolyogsz egyszerűen be tudod vonzani a bőséget az életedbe. Csecsemőként ezt önkéntelenül végezzük, felnőttként újra meg kell tanulnunk. Nem kell ok, hogy mosolyogj, csak csináld és figyelj lélegzésedre. Meglátod, hogy magad fogod a boldogságot teremteni.

A legtöbb csikung gyakorlat alatt, ha képes vagy mosolyogni is az adott szervre, amire dolgozol, még jobb eredményt tudsz elérni a gyakorlással. Az adott szerv negatív érzéseit ezzel képes vagy közömbösíteni, akár tudatosak, akár tudat alattiak.

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest

Vélemény, hozzászólás?