Február 14-e egy igazi amerikai ünnep, ahol a szerelmet éltetjük. Függetlenül attól, hogy ki mennyire foglalkozik ezen nap fontosságával, kedveskedik-e párjának, jó alkalom, hogy elgondolkodjunk saját kapcsolatunkról és érzéseinkről. Ennek kapcsán elővettem pár csikung elvet, amiket a kapcsolatokban is jól lehet alkalmazni.

A szerelem a Chi egy különleges fajtáját kínálja. A legtöbbünk számára semmi sem fogható egy mély és tartalmas romantikus élményhez. Ahogy az étel táplálja a testet, a szerelem és a szenvedély egyedülálló és erőteljes módon emeli fel szívünk energiáját.

Bár a kapcsolatok határtalan örömet és vitalitást nyújthatnak számunkra, olyan kihívásokat is jelenthetnek, amelyekre semmi más nem képes. A romantikus szerelem egy erős energia, amely egyszerre lehet mélyen gazdagító és elsöprő. Elvihet minket a boldogság hegycsúcsaira vagy a kétségbeesés és depresszió mélyére. Ez az egyik legerősebb energia, amely bennünk létezik, és ha fellobban, akkor megmutatja, hogy kik is vagyunk. De miként is éljük meg ezeket az érzéseket és energiákat a kapcsolatainkban? Milyen elveket tartsunk be, hogy a szerelem valóságban egy örömteli és kölcsönösen támogató érzés legyen, mely hosszú, egészséges és boldog kapcsolatokhoz vezessen?

Világos és hiteles kommunikáció: Egy jó kapcsolat alapja a kommunikáció. Valljuk be őszintén, hogy ebben mindenki képes fejlődni, nem működik mindig tökéletesen. Sokszor előfordul, hogy a szavak kimondatlanok maradnak, a gondolatok és érzések energiája továbbra is űrt teremthet a másokkal való kapcsolatainkban. Amikor képtelenek vagyunk mélyen megosztani azt, ami igaz önmagunk valója vagy nem tudjuk meghallgatni a partnerünktől, akkor elmarad az azonosulás a másik gondolatával, érzésével vagy élményeivel.

Ezért rendkívül fontos a kommunikációs vonalak nyitva tartása. Ez nemcsak a kapcsolatunk és az egymás iránti megértésünk növekedését segíti elő, hanem biztonságos teret is teremt a kapcsolaton belüli aggodalmak kezelésére. Természetes, hogy diszharmóniák lépnek fel, de az, hogy hogyan reagálunk az ilyen eseményekre, óriási hatással van kapcsolatunk minőségére. Ha elkerüljük a negatív érzéseket, akkor azt kockáztatjuk, hogy nem megfelelő módon reagálunk rájuk. Ha azonban a nehéz gondolatainkat vagy érzéseinket közvetlenül megosztjuk partnerünkkel, törekedhetünk az intimitás megőrzésére, miközben együtt dolgozunk a problémán. Néha ez nehéz lehet, ha megbántva érezzük magunkat. Ha kihívást jelent a kommunikáció, akkor jó, ha egy kicsit elvonulunk, összeszedjük a gondolatainkat, majd tiszta, higgadt elmével térünk vissza a beszélgetéshez. Hosszú távon a nyitott, kedves és hiteles kommunikáció a kulcsa egy boldog és egészséges kapcsolatnak.

Dolgozz ki közös programot a partnereddel: A meditáció vagy a csikung közös gyakorlása nagyszerű módja a kapcsolat és az összetartozás építésének. Ha egy közös gyakorlással támogatni tudjátok egymás jólétét, akkor mind egyénileg és mind partnerként is emelkedettek lesztek. A közös csikung gyakorlások több energiát teremtenek és ez az energia át tud kerülni a kapcsolatba is.

Persze ritka az, hogy mindkét felet közösen érdekelje a keleti kultúra. De biztosan találtok olyan programot, amit mindketten élveztek. Ilyen lehet a közös túrázás, kirándulás, vagy egy olyan sport megtalálása, amit közösen kezdtek el, mert mindkettőtöket érdekli. A közös érdeklődés jó beszéd alap, könnyebben figyelünk a másikra és könnyebben is adunk egymásnak tanácsot. A közös élményekről nem is beszélve.

Saját „énidő” kialakítása: Ahogyan az is fontos, hogy a partnereddel együtt tölts időt, az is fontos, hogy legyen saját személyes rutinod, amely csak a tiéd. A kapcsolatokban könnyen előfordulhat, hogy elveszítjük egyéniségünket és önérzetünket. Még egy pozitív és szeretetteljes kapcsolat is elmozdíthat saját személyes központunktól, ha hagyjuk, hogy túlterheljen. Amikor eláruljuk saját valódi létmódunkat, nem csak szenvedünk, de képtelenek vagyunk a legjobb önmagunkként mutatkozni kapcsolatunkban. Nincs két egyforma ember, és mindannyiunknak nagyon oda kell figyelnünk saját egyéni iránytűnkre. Ha ragaszkodsz saját igazságodhoz, kifejlesztheted mindazokat az egyedi és pozitív tulajdonságokat, amelyeket csak te testesítesz meg, és megoszthatod ezeket a tulajdonságokat a partnereddel. Más szóval, ha hű maradsz saját egyéniségedhez, Te és partnered is profitálhat belőle. Az egészséges kapcsolat az, amelyben mindkét ember teljesen önálló. A saját, következetes spirituális gyakorlatok nagyban hozzájárulnak egy kiegyensúlyozott kapcsolat megteremtéséhez, amelyet mindkét ember élvez.

Engedd el a múltat: Az emberi elme hajlamos arra, hogy a múlt traumáit a jelen tapasztalataira vetítse. Ha ez megtörténik veled, próbálj elfogadást és együttérzést találni a fájdalmad iránt, miközben azon is dolgozol, hogy elengedd. A traumánk fontos emlékeztetőül szolgálhat arra, hogy ne ismételjük meg a negatív tapasztalatokat, de túlzottan is védhet, és megakadályozhat abban, hogy teljes mértékben élvezzük az előttünk álló szépséget.

Ha fájdalmad egy korábbi kapcsolatból származik, fontos, hogy megtaláld a módját, hogyan tud megkülönböztetni jelenlegi partnered a korábbi partnereidtől. Bár ez általában személyes folyamat, hasznos lehet, ha biztonságos helyzetben megosztod tapasztalataid jelenlegi partnereddel, hogy megértő és együttérző legyen a múltbeli sérelmek miatt. A fentiekhez kapcsolódóan az átlátható kommunikáció és megosztás is hozzájárulhat egy mélyebb és tartósabb kapcsolathoz.

Ha fájdalmad a jelenlegi kapcsolatod okozza, lehet, hogy nehezebb túllépni az élményeken. Az első dolog, hogy teljesen megértsük, mi okozta a fájdalmat, valamint azt, hogyan biztosítható, hogy ez ne ismétlődjön meg. A megbékélés után fontos, hogy megbocsátást és módszereket keress a negatív érzések elengedésére. Néha hasznos lehet megérteni, hogy partnered miért tette azt, amit tett. Még ha nem is értesz egyet a döntéseivel, a tapasztalatainak ismerete nagyban hozzájárulhat a sérelem okozta űr áthidalásához. Természetesen az is elengedhetetlen, hogy partnered teljes mértékben felismerje tetteit, és vállalja a felelősséget. Amikor azonban ez megtörténik, dönthetünk arról, hogy túl akarunk lépni az általuk okozott fájdalmon, vagy a neheztelésben maradunk.

Itt fontos megjegyezni, hogy a megbocsátás és a továbblépés nem jelenti a tiszteletlenség vagy az igazságtalanság elviselését. Soha nem bölcs dolog bántalmazó kapcsolatban maradni, vagy megpróbálni megoldani a dolgokat valakivel, aki nem áll készen arra, hogy szembenézzen önmagával. Ne feledd, nem változtathatsz meg másokat, ezt csak ők tehetik meg. Ha legyőző helyzetbe kerülsz, néha jobb, ha elválnak útjaitok. Ha azonban mindkét egyén útja egybeesik, és mindegyik személy hajlandó valódi lenni, nagyon értékes lehet elengedni és továbblépni a kellemetlen élményekből.

Tűzzetek ki közös célokat: A közös szándékok megfogalmazása elősegítheti az összhangot és a szinergiát egy kapcsolaton belül. Motiváló és izgalmas is lehet, ha közös elképzeléseitek vannak az elkövetkező időszakról.

A közös szándékok létrehozása nem jelenti azt, hogy minden törekvésednek összhangban kell lennie ezekkel. Az is egészséges, ha saját személyes szándékaid vannak. Még az egyes ambícióidról folytatott beszélgetések is rávilágíthatnak arra, hogy hol találhatsz szinergiát, és melyik részed maradhat viszonylag különálló. Ne feledd, az egészséges kapcsolat az, amikor két független ember találkozik egymással, saját egyedi létmódjával. Ha átgondolt és szeretetteljes beszélgetéseket folytatsz arról, hogy mindketten mit akartok, az világosságot és célt mutathat a kapcsolatodban, valamint a saját életedben.

A csikungban megtanulhatod, hogy gondolataid, érzelmeid és a testiség szorosan összefüggenek. Ezért amikor ezek közül az egyikkel dolgozol, akkor valójában mindhárommal dolgozol.

A taoizmusban és a csikungban felismerjük, hogy a szexualitás fontos része önmagunknak és romantikus kapcsolatainknak. A szexuális energia része a Jing Chi-nek, az alapvető életerő energiánknak, amely elsősorban az alsó Dan Tienben található. Ha megtanulod, hogyan ápold és keringgesd a szexuális energiád az javíthatja az egészséged és hogy mélyebb kapcsolatba kerülj partnereddel.

A Valentin-nap arra emlékeztet bennünket, hogy fordítsunk különös figyelmet a szerelemre és saját kapcsolatunkra. Ebben képes a csikung is segítségedre lenni, ha jobban elmélyülsz ezen keleti mozgáskultúrában.

Facebook
Pinterest

Köszönöm a megosztást!

Vélemény, hozzászólás?