A STRESSZ

Hogyan kezeld a feszültséget?

A stresszről

Selye János meghatározása szerint a stressz „a test nem specifikus válasza a testet ért igénybevételekre”.

Környezeti ingerek hatására az agy utasítja a szervezetet, hogy bizonyos hormonokat juttasson a véráramba, ezáltal a test reagálni tud a külső hatásokra. A stressz-hormonok által nagyobb energia áll rendelkezésre a szükséges válaszreakcióhoz. Ezt az energiát valamilyen fizikai formában ki kellene adnunk „üss, vagy fuss”, de a társadalmi szokások és elvárások miatt ezt sokszor elfojtjuk. A stressz hatását követő fizikai reakció normál helyzetben kisöpörné a felszabaduló hormonokat, de mivel ez elmarad, a szervezetben felhalmozódnak és így toxikussá válhatnak ezek az anyagok. Tartós stressz hatására kimerül a szervezet, blokkolódik, illetve pang az energiaáramlás.

Tehát a stressz tulajdonképpen életünk motorja mindaddig, amíg terhelhetőségünk határát át nem lépi. Egészen idáig kellemesen érezzük magunkat. A túlzott stressz viszont megbetegíthet. Mivel külső hatások minden pillanatban érnek minket, ezért nincs mód arra, hogy stressz-mentes életet éljünk, hiszen a stressz (vagyis a külső ingerek) elkerülése az élet elkerülését jelentené. De a stresszhelyzeteket egészségesen kell tudni kezelni, és ebben a csikung mellett a kineziológia segíteni tud.

Fokozott stresszhelyzetben blokkolódik a gondolkodásunk, csökken a tudatosságunk, úgy érezzük, hogy nem vagyunk urai a helyzetnek. Ilyenkor általában a hibásan rögzült, vagy ösztönös viselkedési minták kapcsolnak be és nincs alternatívánk, vagy választásunk, hogy más módon kezeljük a problémát. Nem vagyunk képesek tisztán és gyorsan dönteni, gondolkodni, úgy érezzük, hogy nem tudjuk megfelelően kezelni, ami bennünk vagy körülöttünk történik.

Elveszítjük a céljaink felé vezető utat, nem látjuk a lehetőségeinket, és cselekvés helyett sokszor azt reméljük, hogy a probléma megoldódik magától, vagy egyszerűen eltűnik.

Stresszokozó tényezők

Kémiai
Táplálkozási hiányosságok, dohányzás
MEGOLDÁS
Viselkedés
perfekcionizmus, túlzott elvárások
MEGOLDÁS
ÉRZELMI
félelmek, szorongások
MEGOLDÁS
KÖRNYEZETI
zaj, mérgek
MEGOLDÁS
Elégtelen testmozgás
A kevés mozgás
MEGOLDÁS
Previous
Next
LÉGY URA

életednek

Mivel jelenlegi választásainkat a múltban átélt élményeink befolyásolják, mai döntéseink pedig meghatározzák jövőnket, ezért ha feloldjuk a múltbeli stresszek által okozott blokkokat, a jelenben olyan döntéseket tudunk hozni, amelyekkel az általunk vágyott jövőt építhetjük. Ezáltal az önkorlátozó, rosszul rögzült viselkedésminták ösztönös használata helyett objektív döntéseket hozhatunk, és urai lehetünk életünknek.

kinez

A kineziológus segíti kliensét:

  • életmódja, életvitele, életszemlélete megújításában
  • testi-lelki-érzelmi egészségének megőrzésében
  • betegségek megelőzésében és gyógyításában
  • az öngyógyító folyamatok beindításában
  • betegségek mögött álló problémák, okok feltárásában
  • önismeret kialakításában
  • személyiségének fejlődésében
  • minőségileg jobb élet elérésében
  • képességei, tanulási készsége fejlesztésében
  • adottságai kiterjesztésében
stresszoldó

technikák

Hogyan tudod az akut stresszt a leggyorsabban és a leghatékonyabban oldani? Ebben a videoban egy olyan technikát tanulhatsz meg, ami minden élethelyzetben segíteni fog. Egyszerűségében van a nagyszerűsége. 

Kattints a képre.

A megfelelő levegővétellel hatékonyan tudjuk elvezetni testünkben a stresszt. Többféle légzési technika tud ebben segíteni. 

Kattints a képre.

Bármely mozgás önmagában is stresszoldó. Az edzés segít megszabadulni a felhalmozódott salakanyagoktól. Azonban vannak olyan mozgásformák, amik hatásosabban tudják oldani a stresszt, mert nem csak a fizikai folyamatokat indítják be, hanem a test energetikai rendszerére is hatnak. A mozgás folyamán testünkben endorfin szabadul fel, ami boldogabbá is teszi lelkünket. Ilyen mozgások a jóga és a csikung is.  

Kattints a képre.

A megfelelő meditáció, az önmagunkban való elmélyülés, vagy az üresség állapotának megtalálása, jó rálátást biztosít életünk különböző aspektusaira. Saját belső forrásunk megtalálásával megoldásokat találhatunk problémáinkra. A csikung Nei Dan irányzata is sokat tud segíteni a belső elixír megtalálásában.

Kattints a képre.

Segítség kell?

Írjon

Close Menu
×
×

Cart