ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

HATÁLYOS: 2019. FEBRUÁR 10.

Módosítva: 2022. AUGUSZTUS 30.

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Lakatos István egyéni vállalkozó és Lakatosné Nyíri Anett egyéni vállalkozó (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által az www.onlinecsikung.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).

Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely az https://onlinecsikung.hu weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.

Szolgáltató Adatai:

Név: Lakatos István egyéni vállalkozó

Székhely és levelezési cím: 6300 Kalocsa, Szilva sor 7.

Vállalkozói tevékenység megkezdése: 2018. november 27.

Nyilvántartási szám: 53086291 (Kisadozó)

Adószám: 69372267-1-23

Szolgáltató Adatai:

Név: Lakatosné Nyíri Anett egyéni vállalkozó

Székhely és levelezési cím: 6300 Kalocsa, Szilva sor 7.

Vállalkozói tevékenység megkezdése: 2021. december 1.

Nyilvántartási szám: 56603091

Adószám: 57933274-1-23

Ügyfélszolgálat: lásd bővebben 1.7

Telefonszáma: 30/991-9229

Email cím: info@onlinecsikung.hu

  1. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK, A FELEK KÖZÖTTI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely az www.onlinecsikung.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: onlinecsikung.hu webáruház) keresztül történik.

Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. Az onlinecsikung.hu webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (“Elkertv.”) szabályozza.

1.2. Az onlinecsikung.hu webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

1.3. Az onlinecsikung.hu webáruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.

1.4. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség.

A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.

1.5. A szerződés nyelve magyar.

1.6. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

1.7. Ügyfélszolgálat elérhetőségei

  • Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: hétköznap 8-18 óra
  • Telefon: 30/991-9229
  • Internet cím: https://onlinecsikung.hu
  • E-mail: info@onlinecsikung.hu

Jellemző válaszadási idő: 24 órán belül.

  1. REGISZTRÁCIÓ

2.1. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll.

Egy előzetes adatbekérőt (egy szabadon választható felhasználónév, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása szükséges) a regisztráció érvényesítésére szolgáló e-mailben küldött linkre kattintást követően egy részletesebb, személyes adatlap követ, melynek kitöltésére a megrendelések leadását megelőzően is sor kerülhet.

Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

2.2 A regisztráció az első vásárlás alkalmával is megtörténhet, a vásárlás során feltűntetett adatok alapján.

Az oldalra minden vásárlás során kötelező a regisztráció, jellemzően az elektronikusan elérhető termékek miatt.

Biztonsági okokból az oldalra csak Magyarországról lehet regisztrálni és bejelentkezni.

2.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel.

A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Személyes beállítások linkre kattintást követően elérhető Személyes adatok módosítása menüpontban van lehetőség, amely az aktív megrendelések adatait is érintheti.

Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

  1. MEGRENDELÉS MENETE

3.1. A vásárlandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni azzal, hogy az áru részletes tényleges tulajdonságait a termékhez mellékelésre kerülő használati utasítás tartalmazza.

A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik.

Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítását az áruhoz mellékeljük.

Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét az 1.7. pontban találja.

Az elektronikus termékek (mint tanfolyamok, videók, Öngyógyító Tudástár) leírásai, jellemzői szintén a termékek információs oldalain találhatóak. Bármilyen kérdés merül fel az elektronikus termékekkel kapcsolatban kérem keressen minket az elérhetőségek valamelyikén.

3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza.

A termékekre akciós ár is lehet feltüntetve. Ez külön kiemelésre kerül.

A szolgáltatónak joga van a termékek és szolgáltatások árát (Tanfolyamok, videók, Öngyógyító Tudástár csomagok) bármikor módosítani, akár kedvezőbb feltételekkel kínálni, vagy azokat emelni.

Éves vagy havi előfizetés esetén a csatlakozáskori árak az érvényesek. Azonban ezt üzleti érdekek alapján a szolgáltató bármikor felülvizsgálhatja és módosíthatja a következő évi előfizetési árat. Akár felfele, akár lefele.

A szolgáltatónak jogában áll termékeit bármikor ingyenessé tenni, akár egy ember vagy csoport részére. Akár akció keretében. Régebben megvásárolt termékekre, ez visszamenőleg nem vonatkozik. Azaz ezért visszatérítési kötelessége a szolgáltatónak nem keletkezik.

3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni.

Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.

3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

A weboldalon megjelentetett termékképek helyenként csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek.

3.5. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül nem csak regisztrált Ügyféltől fogadja el, azonban a megrendeléshez minden, az Ügyfél adataira vonatkozó mező maradéktalan kitöltése szükséges, az első vásárlás alkalmával a regisztráció megtörténik. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.)

A rendelés leadásánál csak magánszemély adatokat lehet automatikusan rögzíteni. Amennyiben a számlát cég nevére kéri kiállítani a vásárló, akkor azt külön emailben kell jelezni a szolgáltató felé. Ez csak abban az esetben lehetséges, ha banki átutalást választ fizetés módként. Bankkártyás fizetés esetén a számla a megadott magánszemély adataira lesz kiállítva. 

A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

Az Ügyfél a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba rakom” gomb használatával teheti Kosarába.

A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a Weboldal jobb oldalán található kosár ikonra kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma törölhető („Eltávolítás”).

Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Fizetés” feliratra kattintva a megjelenő felületen be kell jelentkeznie a Weboldalra vagy regisztrálnia kell, hogy megrendelését leadhassa. Ezt követően választani tud az átvételi módok közül illetve meg tudja adni a számlázási és szállítási adatokat.

Ha minden szükséges adatot megadott és kiválasztotta az átvételi módot, akkor a „Folytatás” gombra kattintva választani tud, hogy hogyan kívánja kiegyenlíteni a megrendelésének végösszegét.

Ha választott a fizetési módok közül, akkor a „Fizetés” gombra kattintva egy összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés és a szállítás módját, valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez.

A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére „Megrendelés véglegesítése” feliratra kattintást követően kerül sor. A rendelés leadása tehát a „Megrendelés véglegesítése” gombra kattintással történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

  1. ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA

4.1. Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „Eltávolítás” feliratra kattintva).

  1. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, RENDELÉSEK VISSZAIGAZOLÁSA

5.1. Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza:

-az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk),

-a rendelés azonosítóját,

-a rendelés dátumát,

-a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát,

-szállítási költséget (amennyiben van)

-és a fizetendő végösszeget.

Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.

5.2. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, vagyis 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön elfogadó e-mailt.

5.3. Ha az Ügyfél rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé.

5.4. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak.

A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

  1. SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK

6.1. A Szolgáltató a megrendelt árut elektronikusan biztosítja a Szállítási és Fizetési feltételek oldalon olvasható feltételek szerint.

6.2. A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő módon teljesíti.

6.3. Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról illetve átvételi lehetőségekről a Hogyan vásároljunk oldalon tájékozódhat.

6.4. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

6.5. A fizikai termékek szállítási költségei a termék árába be vannak építve. A termékeket futárszolgálattal, vagy a Magyar Postával küldjük ki, a megrendelésben megadott címre. Ennek költségét mindenkor a Szolgálatót állja. 

  1. ELÁLLÁSI JOG

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  1. a) a terméknek,
  1. b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  1. c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  1. d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog – lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta; – olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A Fogyasztót szintén nem illeti meg az elállás joga, amennyiben elektronikus felülethez kap hozzáférést, arra bejelentkezett, az oldalakat megtekintette. Ebben az esetben csak akkor élhet az elállási jogával, amennyiben a termék által jogosultságot szerzett oldalakra nem lépett fel, azokat nem tanulmányozta. Ezt IP cím alapján tudja a szolgáltató ellenőrizni.

7.1 ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁNAK MENETE

7.1.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

7.1.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 7. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

7.1.3. Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

7.1.4. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

7.1.5. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.

A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

7.1.6. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltató részére visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.

7.1.7.A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

7.1.8. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését.

A Fogyasztó kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató ez esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól, kizárólag segítséget nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne kelljen foglalkoznia. Fogyasztó erre irányuló igényét Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja.

7.1.9. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

7.1.10. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.

A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

7.1.11. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

7.1.12. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

7.1.13. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.

7.1.14. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.

  1. JÓTÁLLÁS

8.1. Kötelező jótállás

8.1.1.A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

8.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

– szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

– rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, – helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:

– elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.

– ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

8.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik..

8.1.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

8.1.5. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 9.1 és a 9.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

8.1.6. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését..

8.1.7. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 12.2. pontban feltüntettettek alapján.

8.2. Önkéntes jótállás

8.2.1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli.

  1. SZAVATOSSÁG

9.1. Kellékszavatosság

9.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.

9.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

9.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

9.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

9.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

9.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

9.1.7.9.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával).

Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni.

A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

9.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

9.2. Termékszavatosság

9.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – az 9.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

9.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

9.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

9.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

9.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.

A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

9.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.

9.2.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

9.2.8. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

9.2.9. A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

  1. FELELŐSSÉG

10.1. Amennyiben az onlinecsikung.hu honlap bármely oldalát, cikkét, tanfolyamát és az Öngyógyító Tudástár anyagait részleteiben vagy egészében elolvasod, a videókat megnézed az alábbi információkat kötelező érvényűnek fogadod el magadra nézve, valamint tudomásul veszed, hogy az itt leírtak akkor is érvényesek rád, ha a „FELELŐSSÉG” pontot csak később vagy egyáltalán nem tanulmányoztad.

Egyetértesz és elfogadod, hogy bármely és minden kockázat, ami azzal kapcsolatos, hogy az oldalon található információkat használtad, kizárólag a te felelősséged.

A honlapon található minden információt, tanfolyamot elsősorban 18 éven felüli látogatóknak ajánlom. Amennyiben egyes technikákat kiskorúak is kipróbálnak, a gyakorlatok kipróbálásához felnőtt személy (lehetőleg a szülő, nevelő) engedélye és felügyelete szükséges.

A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

10.2. Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

10.3. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért.

A vásárolt termék hozzáférése csak egyetlen egy vásárló részére biztosított. Ezért a bejelentkezési adatait felhasználó név, jelszó ne adja meg másnak. Természetesen családtaggal együtt tanulhatnak a gép, vagy mobil eszközök, esetleg okos tv előtt. Azonban, ha a Szolgáltató tudomására jut, hogy a bejelentkezési adatok harmadik fél részére átadásra kerültek, vagy túl sok IP címről történik bejelentkezés, vagy az oldalon található anyagok, videók megosztásra kerülnek, akkor az a termékhez való hozzáférésnek a visszavonásával járhat.

Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A https://onlinecsikung.hu (továbbiakban: honlap, oldal) felületén megjelenő írások, tanfolyamok és az Öngyógyító Tudástár ismeretanyagai és gyakorlatai fő célja, hogy a stresszoldás, a csikung és egyes öngyógyító technikák témakörében minél szélesebb körű, minőségi tartalmat szolgáltasson, informáljon, segítséget és lelki támogatás nyújtson az látogatónak az ő bármilyen jellegű hovatartozásuktól függetlenül. 

10.4. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

10.5. Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

10.6. Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el.

Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.

10.7. Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

10.8. Az Öngyógyító Tudástárban megtalálható információk, technikák, mind-mind tanulmányokon és könyveken alapulnak. Amennyiben ott hibásan mutatták be, írták le, úgy azon tévedésekért a Szolgáltató felelőséget nem tud vállalni.

A honlap szerzője nem orvos. Az általa leírt és bemutatott ötletek, javaslatok, gyakorlatok, technikák, megosztott hivatkozások informális jellegűek, nem tartalmaznak orvosi vagy pszichológiai tanácsadást.

Tiszteletben tarjuk az orvosok munkáját, tiszteletben tartjuk az orvosi protokollt és nem kívánunk beleavatkozni gyógykezelésekbe, és/vagy rábírni a honlap látogatóit, hogy ők maguk felülbírálják kezelőorvosuk döntését. Ha a látogató gyógykezelés alatt áll, gyermeket vár/szoptat, vagy fizikai, érzelmi, mentális állapota megkívánja, a gyakorlatok megkezdése előtt kérje ki szakorvosa véleményét. 

A honlapon megjelenő információk, gyakorlatok kizárólag az esetlegesen fennálló gyógykezeléseket kiegészítő tanácsként értelmezendők, amik nem hivatottak diagnosztizálni, nem helyettesítik az egészséges életmódot, orvosi ellátást, és nem javasolják, hogy a honlap látogatói a fennálló egészségügyi kezelésüket, gyógyszereik szedését, illetve bármilyen orvos által előírt gyógymódot abbahagyjanak, vagy azok adagolását megváltoztassák.

A honlapon fellelhető összes információ és gyakorlat magánszemélyeknek szólnak, segíthetik a gyakorlókat a hétköznapi stressz önálló oldásában és az egészséges önértékelés és önbizalom kialakításában. Törekszünk arra, hogy az általunk ismert segítő információkat minél közérthetőbben, a legjobb tudásunk szerint adjuk át, hogy ezzel a látogató jóllétéhez hozzájárulhassunk.

Annak ellenére, hogy az oldalhoz tartozó minden (írott, audió, videó és egyéb) anyagot és kapcsolódó hivatkozást a legjobb szándékkal osztunk meg, minden lehetőségre kiterjedő teljességgel, mindenkire egyaránt hatékonyan működő tanácsokat nem tudunk adni. 

Nem garantálható tehát, hogy a honlapon közzétett technikák minden olvasó minden problémájára működni fognak, akkor sem, ha korábban nagyon sok ember nagyon sokféle esetére már sikeresen alkalmazta. Kérem, hogy a látogató – teljes felelőssége tudatában – a legjobb belátása és józan ítélőképessége szerint döntsön a gyakorlatok kipróbálásáról. 

Bár az emberek többsége pozitív eredményekről számol be az általunk népszerűsített csikung és öngyógyító technikákkal kapcsolatban, kérem, hogy a honlap látogatói vegyék figyelembe, hogy ritkán előfordulhat a gyakorlatok hatására (egy általában rövid ideig tartó) a tünetek felerősödése vagy fizikai kényelmetlenség érzés mint negatív mellékhatás. Ez az öngyógyító folyamatok beindulása miatt alakul ki. Amennyiben a látogató ilyen hatást tapasztal, javaslom az adott gyakorlat felfüggesztését, illetve ha a tünetei rosszabbodnak, kérjen szakorvosi segítséget. 

10.9. Az elektronikus termékekben szereplő videók, általuk bemutatott gyakorlatok, technikák egyik természetgyógyászati ágnak sem a képző videói, így nem használható fel oktatási célra. Az ismeretek megszerzése, a gyakorlatok betanulása nem jelent semmilyen természetgyógyászati végzettséget, nem használhatók fel harmadik fél gyógyítására, kezelésére, terápiás célokra. Csak is saját használatra és saját felelőséggel használhatók a weboldalon megszerzett információk, tudásanyag.

10.10 A https://onlinecsikung.hu csapatának tagjai, az oldal üzemeltetői, feltöltői és szerzői nem tehetőek felelőssé az Ügyfél az olvasók/gyakorlók fizikai, lelki, érzelmi és mentális állapotában beállt kedvezőtlen változásért, legyenek ezek akár a gyakorlatok nem körültekintő alkalmazásából eredő, vagy bármilyen más, a gyakorlás ideje alatt jelentkező – az oldal tartalmától független –, már korábban is fennálló, vagy valamilyen külső körülményből adódó tényezők. 

Az Ügyfél, látogató/gyakorló jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy az oldal üzemeltetői és szerzői az esetleges negatív eredményekért és negatív tapasztalatokért felelősséget nem vállalnak, azt kizárják. Az oldal látogatásával elfogadja a jelen nyilatkozatban foglaltakat, és tudomásul veszi, hogy az oldal üzemeltetői, feltöltői, szerzői nem felelősek az oldalon olvasottak gyakorlati alkalmazásából eredő károkért. 

Minden kellemes és kellemetlen változásért kizárólag az Ügyfél, látogató/gyakorló vállalja a felelősséget. Az Ügyfél, látogató/gyakorló tudomásul veszi, hogy az oldalon található tanácsokat és gyakorlatokat mindenki önszántából és saját felelősségre végezheti, és az oldal szerzői is azt feltételezik a látogatóról/gyakorlókról, hogy körültekintően és felelősségteljesen járnak el a gyakorlatok során. 

18 éven aluli honlap látogatók szülői, gondviselői beleegyezéssel és felnőtt (szülői) felügyelet mellett alkalmazhatják az oldalon található gyakorlatokat. Kiskorú olvasók esetében a gyakorlásból eredő bármilyen jellegű következmény felelősségét az engedélyt megadó gondviselő és/vagy a gyakorlás során jelenlévő felnőtt vállalja ezen nyilatkozatban foglaltak szerint.  

10.11. Az Öngyógyító Tudástár anyagjaihoz való hozzáférés három fajta csomag kínálja. A csomagok más-más hozzáférést biztosítanak. Ennek a részletes leírását az https://onlinecsikung.hu/ongyogyito-tudastar-nyitva/ oldal tartalmazza. A vásárló éves előfizetést vásárol, amit évente kell megújítani. Amennyiben nem újítja meg az előfizetést, úgy a hozzáférés egy év elteltével megszűnik. A különböző előfizetői csomagok között bármikor lehet váltani. Amennyiben a vásárló email címe időközben változik, és azt nem jelentette be a Szolgáltatónak, aki így nem érte el, az éves díjfizetés felhívása tekintetében, úgy az nem a Szolgáltató hibája. 

A szolgáltató bármikor módosíthatja, megváltoztathatja az Öngyógyító Tudástár előfizetői rendszerét. Erről külön tájékoztatást nyújt a már meglévő tagoknak emailben. Valamint a honlapon az új vásárlók számára. A szolgálató dönthet úgy is, hogy az addigi előfizetéses rendszert teljesen ingyenessé teszi. Erről szintén tájékoztatja az előfizetőket. 

11, SZERZŐI JOGOK

11.1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll.

Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

11.2. A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása, más weboldalon történő megjelentetése, még magáncélú felhasználás céljából sem engedélyezett.

A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – nemi engedélyezett.

11.3. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.

A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

11.4. A Weboldalon található tartalmak nagy része tanulmányokból, könyvekből lettek felhasználva, melyek külön szerzői jog alatt állnak. Ezen tanulmányok felsorolása az adott oldal, felület meghatározott menüpontjában található.

11.5. A Weblap nyílt és zárt oldalain olvasható gyakorlatokat egyéni használatra ajánljuk, az itt közzétett leírások és videók szerzői jogi védelem alatt állnak. A szerzők minden jogot fenntartanak. 

Az oldal egyetlen része sem másolható, sokszorosítható, terjeszthető vagy fényképezhető a szerzők előzetes írásbeli engedélye nélkül. A honlapon található információkból nem készülhet előadás, értekezés. Engedély nélküli bármely másolás, sokszorosítás, terjesztés nem megengedett és jogi lépéseket von maga után.

Az oldal tulajdonosai nem jogosítják fel az olvasót arra, hogy az itt található módszereket tanítsa, bemutassa és továbbadja harmadik személynek, kipróbálja azt mások kezelésére, valamint a látogató nem kötelezhet senkit arra, hogy az itt közzétett tanfolyamokat, gyakorlatokat kipróbálja, illetve végrehajtsa. Megfelelő szakmai végzettség és a szerzők írásbeli engedélye nélkül ezek a technikák nem adhatóak tovább és nem taníthatóak. 

Az oldalon megjelenő esettanulmányokban szereplő személyek személyes adatait minden esetben megváltoztatjuk.

Amennyiben a honlapon olvasol, tanfolyamot végzel, vagy belépsz az Öngyógyító Tudástárba, a fentieket tudomásul vetted, és magadra kötelező érvényűnek fogadtad el.

  1. PANASZÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

12.1. Panaszügyintézés

Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)

  • Cím: 6300 Kalocsa, Szilva sor 7.
  • Telefonos ügyfélszolgálat nyitva tartás: Lakatos István Telefon: 30/991-9229
  • E-mail: info@onlinecsikung.hu

Az Ügyfél a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás 12.1. pont szerinti elérhetőségeken terjesztheti elő.

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi.

Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató a korábbi megrendelés azonosító számához rögzíti, ami a panasz visszakereshetőségét segíti.

A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat a 12.1. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken, az ügyfélszolgálat nyitvatartási idejébenfogadja.

12.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.

Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

  • Békéltető testület.

A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:

  • 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
  • Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
  • E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
  • Fax: 06 (1) 488 21 86
  • Telefon: 06 (1) 488 21 31

– Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései szerint.

  1. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

13.1. Az onlinecsikung.hu webáruház Linux/PHP alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit.

A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

13.2. A Szolgáltató szaküzleteiben és internetes áruházában csak háztartásban használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket szolgál ki.

13.3. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a felhasználókat e-mailben tájékoztatja. A módosítások életbe lépésekor a regisztrált felhasználóknak az oldalra történő bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell fogadniuk az oldal használatához.

13.4. A weboldalon bemutatott InnoFit termékeket úgy tudja megvásárolni, hogy a „Megveszem” gomb lenyomása után átkerül az innofit.hu oldalra, ahol a kosárba tudja tenni a termékeket, majd a vásárlását kártyával kifizetni. A Szolgáltató nem ad át adatokat az InnoFit számára, mert az teljesen külön jogi személyiségként működik. Az InnoFit termékeiért, a vásárlás menetéért, az adatkezelésért a Szolgáltató felelőséget nem vállal.

13.5. Az Öngyógyító Tudástár bármelyik csomagjának megvásárlása egy zárt felülethez való hozzáférést biztosít. Ezen felületen található információk, videók, anyagok megismerése, alkalmazása csakis saját felelőségre történhet. A szolgáltató nem ismerheti a felhasználó egészségügyi állapotát, az oldalon nem nyújt semmilyen természetgyógyászati kezelést, így nem is lehet felelős a weboldalon szereplő ismeretek nem megfelelő használatáért.