You are currently viewing Hat egészséges szokás, ami lassítja az öregedést

Hat egészséges szokás, ami lassítja az öregedést

Az élet velejárója, hogy szép lassan megöregszünk. A lelkünk nem minden esetben követi ezt a folyamatot, csak amikor a tükörbe nézzünk, akkor vesszük észre, hogy ez az arc már nem olyan sima. Feltesszük a kérdést, „hogy mikor öregedtem így meg?” Míg magunkon nehezebben veszük észre ezt a folyamatot, másokon lehet előbb látjuk. Van, aki küzd ez ellen és minden nyugati csodatechnikát bevett, hogy kevésbé látszódjon rajta a kor. Van, aki megbékél és elfogadja, hogy ez az élet velejárója.

A csikung rendszere segíthet az öregedés körüli gondolkodásmódunkban. Ahelyett, hogy ragaszkodnánk önmagunk egy korábbi verziójához, a csikung gyakorlása lehetővé teszi számunkra, hogy kecsesen lépjünk be az élet minden új szakaszába.

Ironikus módon, ha megtanuljuk az elfogadást önmagunkkal kapcsolatban, akkor valójában tovább maradunk fiatalosabbak. A csikungot gyakran „a betegségek megelőzésének és az élet meghosszabbításának művészeteként” emlegetik. Ellentétben néhány külső, képvezérelt „megoldással” az öregedéssel kapcsolatban, a csikung segít abban, hogy a személyes változás és átalakulás valódi forrásával dolgozzunk. Ha valóban képesek vagyunk megragadni legmélyebb szükségleteinket, és megadni lényünknek azt, ami igazán fontos, akkor nagyobb egészséget, energiát és örömet tapasztalhatunk meg legbölcsebb éveink felé.

Az öregedésről alkotott véleményünk átfogalmazása lehetővé teszi számunkra, hogy örömmel fogadjuk annak számos ajándékát. Míg a nyugati társadalom időnként a fiatalságot a kívánatosság egyedüli esszenciájának tekinti, az ókori kínai bölcsek egészen más álláspontot képviseltek. Számukra az öregedés dédelgetett és tiszteletreméltó folyamat volt, mivel ez lehetővé teszi az emberek számára, hogy olyan hatalmas bölcsesség birtokába jussanak, amelyet csak hosszú évek alatt lehet megszerezni.

A gyermeki öröm és az idősebb bölcsesség egybeolvadását olyan nagyra értékelték, hogy a Lao Ce név, amelyet a Tao Te King szerzője kapott, azt jelenti, hogy „öreg bölcs gyermek”. Lényegében az ókori kínai csikung gyakorlók az öregedést nem negatív dolognak tekintették, hanem az élet egyik legkívánatosabb élményének, gyermeki játékossággal.

Számos választási lehetőség, viselkedés és rutin segít az embereknek abban, hogy egészségesek és fiatalosak maradjanak, miközben továbbra is elfogadják az öregedés ajándékait. Az alábbiakban hat olyan szokást találsz, amelyek segítenek abban, hogy az öregedés egy elfogadható folyamat legyen.

1. Tölts minél több időt a természetben!

A kínai orvoslásban és a csikungban a természetet a Csi erőteljes forrásának tekintjük. Minden elemnek megvan a maga különleges energiája, amelyet megoszthat velünk. Ha elmerülünk a természet szépségében, egész lényünk képes befogadni annak csodálatos, tápláló tulajdonságait.

A legtöbb ember veleszületetten érzi a természet gyógyító tulajdonságait, amikor természetes környezetbe lép. A friss levegő, a szél hangjai, a víz áramlása, valamint a sziklák és hegyek fenséges jelenléte mind olyan módon beszél hozzánk, ahogyan egyetlen ember alkotta alkotás sem képes rá. A természet tökéletesen összhangban van az univerzum egyensúlyával, és ezt a bölcsességet az emberek akkor érzik és tanulják meg, ha igazán odafigyelünk rá.

A természetben eltöltött idő számos formát ölthet. Túrázás egy erdőben, séta a tengerparton, síelés a hegyekben, vagy békésen üldögélni egy patak mellett, mind nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatba lépj az egyetemes nyelvvel.

A természetnek van egy varázsa, ami segíts feloldani az általunk hordozott stresszt. Ahogyan magunkba tudjuk szívni a körülöttünk lévő békés energiákat, a Föld is képes elnyelni azokat az energiákat, amelyeket készen állunk elengedni. Az ember és a fák közötti, kölcsönösen előnyös oxigén- és szén-dioxid-csere jó példa arra, hogy ez a ugyan folyamat fizikai szinten megy végbe, de energetikailag is megtörténik, még ha ez kicsit misztikusabban hangzik, képesek vagyunk érezni is, ha odafigyelünk magunkra.

Ha megszokássá tesszük, hogy minden nap vagy hetente párszor a természetben töltünk egy kis időt, ez egy nagyszerű lépés a kegyes öregedés felé.

2. Egyél olyan ételt, ami a földből nő!

Nagyon sokféle vélemény létezik arról, hogy milyen étrend a legjobb az egészség és a hosszú élettartam szempontjából. A kínai orvoslásban és a csikungban nem hisszük, hogy létezik olyan étrend, amely minden ember számára a legjobb. Inkább, mivel mindannyian egyediek vagyunk, minden embernek más étrendi szükséglete van.

Az egyik étrendi javaslat, amely mindenkire vonatkozik: próbáljon olyan ételeket enni, amelyek a földből nőnek ki.

Egyszerűen fogalmazva, az emberi szervezet jobban értékeli a gyümölcsöket és zöldségeket, mint az erősen feldolgozott ételeket. Ha nem találod a nátrium-glutamátot vagy a propil-gallátot a természetben, akkor valószínűleg a szervezetednek sincs szűksége rá.

A természetes, vegyszerektől mentes élelmiszerek fogyasztása nagyszerű módja annak, hogy a szervezeted a szükséges táplálékkal lásd el anélkül, hogy mérgező energiát vennél magadhoz. Nagyon sok finom és tápláló recept létezik, amelyek felhasználják a Föld bőséges ajándékait. Ha az egészséges táplálkozást napi szokásaid részévé tesszed, az nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy megőrizd fiatalos, élénk energiád, ahogy öregszel.

3. Aludj jól!

A kínai orvoslásban és a csikungban sokat beszélünk élet egyensúlyának megőrzéséről. A következetes, pihentető alvás kritikus része a Yin és Yang energiáink közötti egészséges szimbiotikus kapcsolat ápolásának.

A napközbeni aktivitás a bennünk mozgó Yang energia visszatükröződése. Az alvás viszont a leginkább Yin állapotunkat tükrözi. A teljes önátadás és a kikapcsolódás elengedhetetlen része a feltöltődésnek és a napra való felkészülésnek.

Az alvás nem csak abban segít, hogy ébrenlétünk alatt élettel telibbnek és energikusabbnak érezzük magunkat, hanem fontos szerepet játszik a szervezet számos alapvető funkciójában is. A következetes és elegendő alvás kulcsfontosságú összetevője annak, hogy fizikailag egészségesek, érzelmileg stabilak és mentálisan is tudatosak maradjunk, és mindezek fontosak, ha a hosszú életet keressük. A jó alvás biztosításának legjobb módja a következetesen mindig ugyanabban az időben fekszünk le, biztosítva a számunkra fontos alvási idő megteremtését.

4. Tölts minőségi időt szeretteiddel!

Számos kutatás és tanulmány kimutatta, hogy a szerettünkkel töltött idő pozitívan korrelál az egészséggel, a boldogsággal és a hosszú élettartammal. Mindannyian vágyunk arra, hogy törődjenek velünk, és az örömteli élmények megteremtése azokkal, akikről gondoskodunk, nagyban javítja általános jólétünket.

A szeretteinkkel szerzett pozitív tapasztalatok segítenek felemelni a szívünk Csi-jét, és tápláló, gyógyító energiát küldenek az egész testünkbe. A szórakozás jó érzés lehet, de segít meggyógyítani lényünk minden részét. Ha össze tudjuk kapcsolni a szeretteinkkel töltött időt például a természetben való tartózkodással, a gyógyító hatások erősítik egymást.

5. Szolgálj másokat!

A szolgálat segít bennünket, hogy kapcsolódjunk legigazibb célunkhoz, és jót tesz másoknak, és mélyen táplálja önmagunkat.

A szolgáltatás az öngondoskodás egyik legnagyszerűbb formája. Amikor a bőség helyéről tudunk adni, megtapasztalhatjuk az univerzumhoz való igazodás és önmagunkkal való elfogadás mélységes érzését. Ez az energia rajtunk keresztül áramlik, és táplálékot juttat testünk minden részébe.

Sokféle módon szolgálhatunk, és mindannyiunknak az a feladata, hogy megtaláljuk a magunk számára legmegfelelőbb módokat. Az önkénteskedés munkánkba való integrálása talán az egyik legfontosabb döntés, amit meghozhatunk, de korlátlan más mód is létezik arra, hogy tegyünk valami jót embertársainkkal, a bolygónkkal és a rajta élő élőlényekkel.

6. Élvezd a változatos mozgásokat és gyakorlatokat!

A fizikai aktivitás megőrzése fontos része a bennünk lévő energia áramlásának. Ezenkívül a különféle sportok segítenek biztosítani, hogy a test minden része megkapja a figyelmet és az energiát.

A Csikung egy olyan mozgáskultúra, amely számos fizikai és energetikai gyakorlatot integrál, hogy segítsen nekünk nemcsak évekkel, hanem évtizedekkel is hozzátenni az életünkhöz.

Ha szeretnéd megtapasztalni, hogyan segíthet a Csikung megőrizni a fiatalos energiát az életkor előrehaladtával, ismerd meg a Start tanfolyamot, mely részletesen feltárja előtted ezt a varázslatos módszert, mellyel könnyebb lesz elfogadni és megélni az öregedést.

Facebook
Pinterest

Köszönöm a megosztást!

Ehhez az oldalhoz 4 komment érkezett

  1. Terézia Battánétercsa

    Köszönöm a segítséget az szebb és könnyebben megélhető öregkor megéléséhez!

  2. Fajta istvánné

    Köszönöm hasznos és megszivlelendő !

  3. Molnár Gyula

    köszönöm a jó tanácsokat többé kevésbé igyekszem betartani

  4. Éva

    Megszívlelendő tanácsok.
    Egy-kettőt már beiktattam az életembe, az egyik a napi csikung.

Vélemény, hozzászólás?