You are currently viewing Hogyan vigyük be a szervezetünk számára fontos vitaminokat?

Hogyan vigyük be a szervezetünk számára fontos vitaminokat?

„Reggeli korán kelés, készülődés a fürdőszobában, majd valamit gyorsan bekapni. Kell az az életmentő kávé. De már rohanni kell, mert elkések. A gondolatok már el is hagytak, jóval magam előtt szaladnak, az aznapi teendők járnak csak a fejemben. Óhh, ma sem vettem be a szűkséges vitaminokat. Csak azt érzem, hogy fáradt vagyok, pedig még el sem kezdődött a nap. Vagy csak a feszültséget érzem az miatt, hogy mi vár rám? Ismét egy nehéz nap. Olyan dolgokat kell végeznem, amiket nem szeretek, ezért már reggel óta stresszelek…” – emlékszem, hogy régen hányszor indult így a nap. Azóta már állást és életmódot váltottam. De talán sokunknak ismerősen köszöntek a sorok. Legtöbben csak rohanunk az életünkben. Mindennapos a stressz, ami hosszú távon nem jótékonyan hat szervezetünkre. Nem étkezünk rendszeresen, nem is beszélve, hogy nincs időnk odafigyelni a megfelelő táplálkozásra. Kevés zöldséget és gyümölcsöt viszünk be, helyette inkább zsíros és cukros ételeket fogyasztunk. Igyekszünk pótolni a megfelelő kapszulákkal és porokkal a szűkséges vitaminokat, azonban igazán tisztában sem vagyunk azzal, hogy a szintetikus készítmények nem hatásosak.

Több kutatás kimutatta, hogy a szervezetünk elég intelligens ahhoz, hogy felismerje a természetes tápanyagokat, és azokat megfelelően hasznosítsa és raktározza. Míg ezt szintetikus társaival nem tudja megtenni. Gondoljunk csak bele. A természet megalkotott mindent, amire szűkségünk van. Amikkel be tudjuk vinni a kellő tápanyagokat, vitaminokat a szervezetünkbe. Nem is beszélve, hogy mennyi gyógyhatású növényünk van, amik szintén természetes úton tudnak segíteni a bajunkon.

Egyre több ember fedezi fel, vagy érti meg, hogy miként kellene egészségesen táplálkozni, megadni a szervezet számára azt, amire szűksége van. Azonban addig, amíg életvitelt, életmódot nem tud váltani, addig rákényszerül a napi rohanás mellett és közben gyorsan elfogyasztott ételekre. Még, ha igyekszik, egy-egy gyümölcsöt nap, mint nap elfogyasztani, vagy változatos zöldségeket enni, egyszerűn, mindent nem lehet megoldani. De akkor mit lehet tenni?

Számos étrendkiegészítő van a piacon. Sok-sok olvasgatás, vagy ismerős ajánlásával biztosan mindenki talál megfelelőt maga számára. Mivel nem vagyok érdekelt egyik termék forgalmazásában sem, így név nélkül írhatom, hogy léteznek már olyan termékek, amik válogatott gyümölcsökből és zöldségekből készülnek olyan technológiával, hogy a fontos tápanyagok mind bennük maradnak, tartalmazzák azokat a flavonoidokat, karotinoidokat, növényi enzimeket és vitaminokat, amikre szűkségünk van. Azonban vigyázni kell a “csodaszerekkel” és vitamin készítményekkel, mert túlzott, hosszan tartó fogyasztásuk képes károsítani szervezetünket.  Ha tehetjük maradjunk a változatos táplálkozásnál, kérjük ki szakember segítségét, aki személyre szóló étrendet képes összeállítani, olyat, amire tényleg szükségünk van. Figyeljünk tudatosan magunkra, kapcsoljuk be az önkontrollt és ne együk túl magunkat, csak amennyi pont jól esik. A szervezetünk mindig jelzi, hogy most állj meg, csak a legtöbbször elnyomjuk ezt a belső hangot és mivel finom, tovább eszünk, vagy azért, mert nem akarjuk kidobni az ételt. Ha jól esik egy szelet csoki, vagy valami édesség, mert kívánja a szervezetünk, akkor együnk. A lényeg, hogy ne váljon rendszeres szokásunkká a nassolás.

Minden évszak kínál szezonális gyümölcsöt és zöldséget. A természet úgy alkotta meg őket, hogy azok fogyasztásával, pont a megfelelő időszakban, megfelelő tápanyagot tudunk bejuttatni magunkba.  A legnagyobb gondot a megfelelő ételek készítése szokta okozni. Mivel nyersen sok zöldség fogyasztása nem túl étvágygerjesztő, így érdemes receptek után nézni. Ebben számos applikáció és weboldal is segítséget tud nyújtani. Vannak már olyan programok, amik minden napra összeállítják a megfelelő zöldség és gyümölcs étrendet. Innentől már csak rajtunk múlik, hogy miként valósítjuk meg. Léteznek olyan biofarmok, amik vegyszermentes termékeket kínálnak, mindezt akár előfizetéses rendszerben is. Így akár minden héten friss, bio zöldség és gyümölcs kerülhet az asztalra. Tényleg sok lehetőséget találhatunk, amennyiben változtatni szeretnénk az étrendünkön. Ahogy a buddhisták tartják, az vagy, amit megeszel. Ha pedig így van, akkor inkább legyünk vitaminban gazdagok, mint túlzott savban szenvedők.  

A helyes táplálkozásról részletesebben is tanulhatsz az Öngyógyító Tudástáron belül, ahol egyes betegségek esetén, ajánlott étrendet is kapsz. Ha pedig érdekel, hogy egyes gyümölcsök és zöldségek fogyasztása mi mindenre jó, akkor olvass tovább.

Élj egészségesebben! Fogyassz sok tápláló gyümölcsöt, zöldséget és mozogj sokat. Ha teheted tanuld meg a csikung művészetét és egy teljes, egészséges életet élhetsz, amire már azt is mondhatod, hogy életmódot váltottál. Sok sikert!

Facebook
Pinterest

Köszönöm a megosztást!

Ehhez az oldalhoz 6 komment érkezett

  1. Kis Jánosné

    Nagyon örülök hogy tanulhatok az egészségem érdekében. Köszönöm a lehetőséget. K

  2. Artimné Princz Erzsébet

    Nagyon örülök, hogy a küldött gyakorlatok mellett találok tanácsokat az egészséges táplálkozás, életmód követésére. Köszönöm a tájékoztatást a csikung jótékony hatásáról a szervezetre.

  3. Hack Mária

    Köszönöm szépen a gyakorlatokhoz mellékelt táplálkozasi tanácsokat! Nagyon hasznosak!

  4. Gyula Molnar

    hát ez tényleg jó volt úgy éreztem hogy nagyobb a tüdőm. nagyon köszönöm

  5. Tüttő Jánosné

    Térdfájás ellenére is végezhető ,kellemes,frissitő gyakorlatok.Köszönöm

  6. Koczor Dezső

    Alakul!

Vélemény, hozzászólás?