INGYENES

MINI CSIKUNG TANFOLYAM

KÉREM AZ INGYENES TANFOLYAMOT

Ennyien végezték el eddig a tanfolyamot.

Az email címedre megy a tanfolyam elérhetősége.

Ingyenes

MINI CSIKUNG TANFOLYAM

MINI1

Kezdd el tanulni a csikungot, online tanfolyam keretében. Hat leckén keresztül ismerkedhetsz egy ősi kínai mozgáskultúrával.
INGYENES

ITT TUDOD KÉRNI AZ INGYENES TANFOLYAMOT:

Kérem add meg a neved és az email címed. Az adatok elküldése után fogsz kapni egy levelet, amiben megtalálod az első leckét.

Ha nem kapsz emailt, akkor kérlek nézd meg a spam és promóció könyvtárt is, hátha oda megy a válaszlevél. Ha ott sincs, akkor valószínű elütötted az email címed, próbáld meg újra. Vagy írja az info@onlinecsikung.hu emailcímre egy levelet, hogy szeretnéd kérni az ingyenes anyagot. 

Köszönöm!

MINI CSIKUNG TANFOLYAM

A légzés

A csikung egyik fontos eleme a megfelelő légzés. A mozdulatok és a levegővétel tökéletes összehangolásától lesz ez a fajta mozgás csikung. A tanfolyam keretében meg fogod tanulni a helyes légzést.  

Az első lecke keretében fogsz megismerkedni egy légzéstechnikával, amit a legtöbb gyakorlatnál használunk. Ennek a gyakorlatnak a használata önmagában is jótékony hatású. 

Igényeld meg a fenti formon keresztül a tanfolyamot.

MINI CSIKUNG TANFOLYAM

Az alapok

Hat leckén keresztül tanulhatsz videós, szöveges leírásokkal tarkítva alap csikung gyakorlatokat. Ezek a mozdulatok több szerv megerősítését segítik, így napi gyakorlásuk képes az energetikai blokkokat oldani. 

A tanultak hatása, már pár nap múlva érezhető, napi gyakorlása hosszabb távon kiegyensúlyozottabb és harmonikusabb életet biztosít.  

Ennél könnyebben nem lehet megtanulni ezt az ősi kínai mozgásformát. 

Akik már tanulták, ezt tapasztalták:

Gyakran ismételt kérdések

A csikung (gi gong, chi kung), amit helyesen Nei Kungnak (belső Kung Fu) is neveznek olyan gyakorlási módszer, amelyet a kínaiak már évezredek óta alkalmaznak mind egészségük megőrzésére, mind harcművészeti teljesítményük növelésére. A Kung munkát, mesterséget jelent, míg a chi a testben keringő energiát. Így a csikung a test energiájának fejlesztését jelenti, egyaránt értve a növelést és az irányítást.

A csikung több ezer éves múltra tekint vissza. Ennek köszönhető sok irányzata van. Megkülönböztetünk öngyógyító, harci és egészség megőrző változatokat. Ezen az oldalon az utóbbival találkozhatsz. A Wai Dan gyakorlatsorok lehetnek mozgásos és nyugalmi fajták. Ezekbe kapsz bepillantást az ingyenes mini csikung tanfolyam keretében.

A mini csikung tanfolyam egy ingyenes lehetőség arra, hogy bepillantást nyerj a csikung gyakorlásába és művészetébe. Amennyiben megtetszik és szívesen tanulnál tovább, akkor a fizetős tanfolyamok közül tudsz választani. Ha bizonytalan vagy, hogy ez jó-e Neked, kérd az ingyenes leckéket. Kockázatmentesen ki tudod próbálni, megtanulva az alapokat, jó pár gyakorlatot. Nincs veszteni valód. 

Nincs más dolgod, mint ezen az oldalon a fenti formon megadni a neved és az email címed. Valamint kipiálni, hogy elfogadod az adatvédelmi nyilatkozatot. Erre azért van szükség, mert az európai egyezményes GDPR törvény előírja, hogy senki ne kapjon kéretlen levelet, úgy, hogy nem is tud róla. Ha helyesen adtad meg az adataidat, akkor 5-10 percen belül kapni fogsz egy emailt, amiben benne lesz a tanfolyam linkje. FONTOS, hogy nézd meg a spam és promóciós mappákat is, mert sok esetben az email szolgáltató oda teszi be az ilyen típusú leveleket. Tehát, ha nem találod a leveleid között az emailt, előtte nézd meg a többi mappát is. Ha ott sem szerepel, akkor előfordulhat, hogy elgépelted az emailcímed. Egy-egy email szolgáltató (pl: freemail, citromail, hotmail) teljesen kizárja ezen “reklám” célú emaileket. Ez az oka, hogy nem kapod meg. Ilyenkor javaslom, hogy egy gmail.com-os email címmel kérd az anyagot. 

A világon egyre elterjedtebbek az online tanfolyamok. A COVID19 vírus is felerősítette az online tanulás metodikáját. Nem kell félni tőle. Aki képes a facebookot és az internetet használni, annak könnyen fog menni ez is. 

A tanfolyam úgy működik, hogy az emailben található gombra kattintva egy felületre kerül a gyakorló, ahol szöveges, képes és videós formában van felrakva a tananyag. A leírások és a videók segítségével pedig könnyedén megtanulható ez a mozgsákultúra. 

Mint minden sport, mozgás tanulása sokkal produktívabb személyes edző jelenlétében. Én magam is oktatom a csikungot személyes foglalkozás keretében. Azonban úgy gondolom, hogy mai világunk adta technikának köszönhetően ez is megtanulható oktató videókon keresztül. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy nem csak lemásolni kell a mozdulatokat. A tanfolyam elmagyarázza a helyes mozdulatok lényegét, a levegővételt, a feszítéseket, a vizuális feladatokat, hogy miként fog segíteni a csikung, mitől hatásos, miként végezd. A youtube-on lévő videók nem arra szolgálnak, hogy oktassanak. Ott leginkább az oktató saját magát reklámozza, azzal, hogy bemutatja a csikung mozdulatokat. Azonban ezen videókban nem történik oktatás, így a mozdulatok lemásolása nem jelenti azt, hogy valaki csikungozik. 

A csikung rendszeres gyakorlásával ellazíthatjuk a feszes izmokat és inakat, fokozhatjuk a belső szervek vérellátását, ezzel serkenthetjük a működésüket. A gyakorlatok csökkentik a stresszt és a fájdalmat is. Egy 20 évig tartó kutatás során bizonyították, hogy a csikungot űzőknek jóval alacsonyabb a vérnyomása, mint azoknak, akik nem végzik ezeket a gyakorlatokat.

A csikung nagy előnye, hogy bármely korosztály elkezdheti a gyakorlását. Akár daganatos betegségben szenvedők is gyakorolhatják, a felépülést támogatja. 

A gyakorlatok végzésénél a saját korlátainkra figyeljünk. A feszítések, nyújtásoknál a határokra figyeljünk, az izmaink ne görcsöljenek be. A csikung nem ajánlott súlyos fertőzések, lázas betegségek ideje alatt, nagyon súlyos ízületi betegség, csontritkulás esetén. Ha bizonytalan, inkább konzultáljon kezelőorvosával, vagy kérjen az oldalon tanácsot tőlem. 

A csikung 4-5 ezer évre nyúlik vissza. A tai chi chuan a csikungból fejlődött lágy harcművészeti ág, mely nagyjából 500 éves története van. A csikung művelése egyszerűbb, könnyebben elsajátítható. A tai chi összetettebb mozdulatokat, káta szerű formagyakorlatokat tartalmazz. Mindkettő jótékony hatású, preventív egészség megőrző irányzat. A tai chi tanulása kötött formája miatt nehezebb, azonban nagyobb népszerűsége a mozdulatok szépségéből fakad.