VIDEO

Napi csikung rutin

Szeretnél csikungozni?

Válassz egy videót és már kezdheted is!

Eljárnál csikungozni? Nem találsz erre alkalmat, oktatót, aki vezet a csikung útján? Ezek a videók elsősorban azoknak készült, akik már elvégezték a csikung start tanfolyamot és szeretnének oktató mellett/vele együtt mozogni. De azok is bártran kipróbálhatják, akik most kezdenének bele. Annyiszor nézed meg, végzed ez alapján a mozgást ahányszor csak szeretnéd. Erősítve az immunrendszered, izmaidat, fittebbé és egészségesebbé válva.

Többféle mozgásforma képes javítani a hátfájáson, testtartáson, az energetikán. Ilyen például a jóga, a futás, harcművészetek, a különböző tornák. A legtöbb sport esetén az időfaktor lép be. Valjuk csak be, még ha a szándék meg is van, kevés időnk marad a mozgásra. Mire is gondolok?

  • Fel kell öltözni vagy összepakolni az adott mozgáshoz.
  • Elutazni a foglalkozásra.
  • Rászánni az egy-két órát. Majd hazautazni.
  • Mozogtál, tettél az egészségedért, jól esett. Átmozgatott, dolgoztál egy-egy izomra, bizonyos szervre. De mindenre?

A Csikung attól nagyszerű, mert otthon is végezhető. Nem kell más, mint egy kevés idő, 1 négyzetméternyi hely és pár mozdulattal az összes meridiánra, ez által szerve dolgozol. Nyújtásokkal, feszítésekkel szinte az összes izmodat átmozgatod. A lényeg, hogy megtanuld, hogyan kell a levegőt venni, mikor feszíted az izmaidat, mikor nem, mindezt hogyan kapcsolod össze mozgással, a képi vizualizációval.

Ez nem tanulható meg csak úgy lemásolva egy youtube videóból. De megtanulható, ha megfelelő szakember elmagyarázza miként csináld, miként lesz hatásos és mire fog hatni.

Ez a tanfolyam Neked szól, ha

  • nincs elég időd különböző tanfolyamok után kutatni a neten, majd hétvégéket rááldozva megtanulni
  • szeretnéd bármikor elővenni a tanultakat, mert valamelyik mozdulatsort elfelejtetetted
  • olyan megoldást keresel, ami kevés időráfordítással is eredményt hozhat, azaz nincs napi több órád mozgásra, de tenni szeretnél az egészségedért
  • egy olyan formulát keresel, ami biztosan bevált, több ezer éve bizonyított és milliók által használt módszer
  • nem akarsz sokat fizetni érte, de szeretnél értéket kapni

A csikung tudományosan bizonyított élettani hatásai:

Magas vérnyomás

A csikung gyakorlása hatékonyan csökkenti a vérnyomást.

Alvásproblémák

Főleg az esti órákban végzett csikung javítja az alvás minőségét. Képesek leszünk átaludni az egész éjszakát. Kipihenten ébredünk. 

Stresszoldás

A csikung önmagában is nagyon jó stresszoldó. Ezen túl segít a  depresszió és a szorongás oldásában.

Krónikus fájdalmak

Régóta fennálló fájdalmak tudnak csökkeni a csikung gyakorlásának köszönhetően. 

Immunrendszer erősítése

Rendszeres csikunggal erősítjük az immunrendszerünket. Ez által ritkában fogunk megbetegedni. 

Daganatos betegségek

A rosszindulató daganatos megbetegedésekből való felépülést támogatja, rendszeres gyakorlással meg is előzhetjük a rákot. 

A videókról

Az oldalon található vezetett “csikung órák” többfajta csikung gyakorlatsort tartalmaznak.  

Ha még sosem csikungoztál, nem ismered a csikung lényegét, és többet szeretnél tudni róla, akkor nézd meg a START tanfolyamot

Mit is kapsz ezekben a videókban?

Több videó közül válogathatsz. Vannak egy órás edzések, illetve rövidebb 30-40 perces mozgások. Ha szereted a változatosságot, akkor hetente tornázhatsz más és más videóra. Ez csak Rajtad múlik. A videók alatt le van írva, hogy mit is tartalmaznak, mi az, amire jobban dolgozunk. Nincs más dolgod, csak elindítani a videót és követni a mozdulatokat, az ott elhangzottak alapján művelni a csikungot. Egyszerű formája ez a mozgásnak, főleg, ha nincs lehetőséged, időd és alkalmad kimozdulni otthonról.

A gyakorlatokat végezheted reggel vagy délutáni, esti órákban. Van olyan videó, ahova oda van írva, hogy mikor ajánlott, mi az amire dolgozunk, és ennek megfelelően érdemes használni. 

Rólam

Az én életem is akkor változott meg, amikor megismerkedtem a csikunggal. Számos tanfolyamot elvégeztem a témában, hogy megtanuljam a csikung lényegét. Beépítettem napi rutinomba és már pár hét múlva éreztem jótékony hatását. Hónapok után pedig nem csak az egészségem javult, hanem rálátásom saját problémáimra. Elkezdtem természetgyógyászatot tanulni, kutattam a csikung jótékony hatásait, sok-sok könyvet elolvastam a témában. A természetgyógyászat által megtanultam az összefüggéseket a mozgás, a meridiánok, a hagyományos kínai orvoslás között. Egy olyan belső folyamat indult el bennem, aminek köszönhetően otthagytam egy stresszes munkát, életmódot váltottam, sok mindenre máshogy tekintek, mint azelőtt. Azóta oktatom a csikungot, kineziológiai módszerekkel segítek embereknek. És ami lényeg, hogy egészségesebben, sokkal nagyobb összhangban, egyensúlyban élem az életem. Ha megtanulod a módszert, akkor Neked is segíteni fog a csikung.

Napi csikung rutin videók

KEDVEZMÉNYES ÁR

1.990 Ft

Mindenki, aki elvégezte a Csikung Start tanfolyamot, egységesen, kedvezményes áron jut a videókhoz. Csak jelentkezz be és válaszd a (tagoknak) változatot.  

Gyakran ismételt kérdések

A csikung (gi gong, chi kung), amit helyesen Nei Kungnak (belső Kung Fu) is neveznek olyan gyakorlási módszer, amelyet a kínaiak már évezredek óta alkalmaznak mind egészségük megőrzésére, mind harcművészeti teljesítményük növelésére. A Kung munkát, mesterséget jelent, míg a chi a testben keringő energiát. Így a csikung a test energiájának fejlesztését jelenti, egyaránt értve a növelést és az irányítást.

A csikung több ezer éves múltra tekint vissza. Ennek köszönhető sok irányzata van. Megkülönböztetünk öngyógyító, harci és egészség megőrző változatokat. Ezen az oldalon az utóbbival találkozhatsz. A Wai Dan gyakorlatsorok lehetnek mozgásos és nyugalmi fajták. Ezeket fogod megismerni a videókból. Míg a Nei Dan inkább a belső elixír, az úgynevezett Dan Tein-ekben összegyűjtött energia keringgetésének művészetét jelenti. Ebbe is bepillantást nyerhetsz a tanfolyam keretében. 

A csikung rendszeres gyakorlásával ellazíthatjuk a feszes izmokat és inakat, fokozhatjuk a belső szervek vérellátását, ezzel serkenthetjük a működésüket. A gyakorlatok csökkentik a stresszt és a fájdalmat is. Egy 20 évig tartó kutatás során bizonyították, hogy a csikungot űzőknek jóval alacsonyabb a vérnyomása, mint azoknak, akik nem végzik ezeket a gyakorlatokat.

A csikung nagy előnye, hogy bármely korosztály elkezdheti a gyakorlását. Akár daganatos betegségben szenvedők is gyakorolhatják, a felépülést támogatja. 

Ha már tanultált csikungot, nincs kockázata a gyakorlatok végzésének. Ha még nem, akkor érdemes előtte elvégezni a Start tanfolyamot. A gyakorlatok végzésénél a saját korlátainkra figyeljünk. A feszítések, nyújtásoknál a határokra figyeljünk, az izmaink ne görcsöljenek be. A csikung nem ajánlott súlyos fertőzések, lázas betegségek ideje alatt nagyon súlyos ízületi betegség, csontritkulás esetén. Ha bizonytalan, inkább konzultáljon kezelőorvosával, vagy kérjen az oldalon tanácsot tőlem. 

A csikung 4-5 ezer évre nyúlik vissza. A tai chi chuan a csikungból fejlődött lágy harcművészeti ág, melynek nagyjából 500 éves története van. A csikung művelése egyszerűbb, könnyebben elsajátítható. A tai chi összetettebb mozdulatokat, káta szerű formagyakorlatokat tartalmazz. Mindkettő jótékony hatású, preventív egészség megőrző irányzat. A tai chi tanulása kötött formája miatt nehezebb, azonban nagyobb népszerűsége a mozdulatok szépségéből fakad.

Mind a jóga, mind a csikung élettani hatásai nagyon hasonlóak. Mindkettőnek a lényege a belső egyensúly megteremtése, a nyugalom elérése. Míg a jóga ászanákat használ, olyan testtartásokat, amik megerősítik és rugalmassá teszik a testet, addig a csikung mozgulatsorokkal dolgozik, ahol a csi vezetésnek, áramoltatásának van szerepet. Mindkettő nagyon jó választás, hatásuk is egyforma. A csikungot könyebb online megtanulni, míg a jógát inkább személyes oktatás keretében érdemes gyakorolni. 

Akik megtiszteltek, hogy az én online tanfolyamom keretében ismerkedtek meg a csikunggal, kedvezményes áron juthatnak hozzá ezekhez a videókhoz. Olyan ez, mintha valaki eljárna tornára és ott fizetne az edzésért. Ezért is érdemes elvégezni a Start tanfolyamot. Ha máshol tanultál, vagy csak így szeretnél mozogni, akkor a teljes áron tudod megvásárolni a videókat.  

A csikung egy több ezer éves módszer. Amit egy videó alapján nem fogsz elsajátítani. Érdemes megfelelő oktatótól megtanulni. Ha már ezt megtetted, akkor gond nélkül fogod tanulni az újabb mozdulatokat a videókból. Amennyiben még nem tanultál csikungot, akkor csak a saját felelőségedre kezdjél ezekkel a videókkal.

Ha még nost ismerkedsz a csikunggal, nézd meg a Start Tanfolyamot, amiből sokkal többet tanulhatsz meg róla

  1. Több videóban tanulhatod meg a technikákat. Ezekben elmagyarázom a csikung mozdulatok lényegét. Azt, hogy mire figyelj, amikor végezd a gyakorlatokat. Azokat hogyan végezd. Hogyan tudod összehangolni a légzést és a mozgást, mikor és hogyan kell feszíteni az izmokat.
  2. A tanfolyam 8 fejezetből áll, amiken végighaladva megismerkedhetsz a Hagyományos Kínai Orvoslás alapjaival, az Öt elem tanával, a meridiánok szerepével, az akupresszúra alapjaival. Mindezt vídeók, képi és írásos anyag formájában. 
  3. A tanfolyam tartalmazz 1 db egy órás gyakorlatsort, video formájában, ami az egész testet átmozgatja. A csikung legismertebb és leghatékonyabb mozdulatait találod meg. Ezen videoval begyakorolhatod a mozdulatokat. Ha elfelejtetted őket, bármikor előveheted és ismételheted. De ha le akarod játszani pl tévén és úgy akarsz tornázni, akkor arra is van lehetőséged.
  4. További videó egy 20 perces gyakorlatsort tartalmazz, amit reggelente érdemes végezni, ha nincs sok időd, csak egy jó negyed órád a mozgásra. Ez a video tartalmazza a 8 brokáttekercs gyakorlatsort, mely a csikung legismertebb mozdulatai, amik teljesen átmozgatnak. Valamint további energizáló gyakorlatokat kapsz ebben a videóban.
  5. A tananyag tartalmazz jó pár leírást, tanácsot a csikung végzésével kapcsolatban. Valamint háttérinformációkat, hogy mi mindenre jó.
  6. Kapsz egy zenei válogatást, amit ha már magadtól végzed a gyakorlatokat és szeretnéd zenére végezni, akkor legyenek igazi csikung zenéid.

+1 Ráadásként egy meditációs gyakorlatsort (Csung Jüang Csikungból) is kapsz, ha most vásárlod meg a tanfolyamot.

Close Menu
×
×

Cart