TANFOLYAM

20 perces csikung gyakorlatsor

Ha csak gyakorolni szeretnéd a csikungot

Naponta kevés időd jut a mozgásra?

Ez a videó azoknak lett összeállítva, akik szeretnék napi szinten használni a csikungot, nincs sok idejük se megtanulni, se gyakorolni. Még is vágynak arra, hogy erősítsék immunrendszerüket, izmaikat, fittebbek és energikusabbak legyenek. Ezt a gyakorlatsort én is minden reggel elvégzem. Soha nem hagynám ki. Mert tudom, hogy milyen jótékony hatással van a szervezetemre.

Többféle mozgásforma képes javítani a hátfájáson, testtartáson, az energetikán. Ilyen például a jóga, a futás, harcművészetek, a különböző tornák. A legtöbb sport esetén az időfaktor lép be. Valjuk csak be, még ha a szándék meg is van, kevés időnk marad a mozgásra. Mire is gondolok?

  • Fel kell öltözni vagy összepakolni az adott mozgáshoz.
  • Elutazni a foglalkozásra.
  • Rászánni az egy-két órát. Majd hazautazni.
  • Mozogtál, tettél az egészségedért, jól esett. Átmozgatott, dolgoztál egy-egy izomra, bizonyos szervre. De mindenre?

A Csikung attól nagyszerű, mert otthon is végezhető. Nem kell más, mint egy kevés idő, 1 négyzetméternyi hely és pár mozdulattal az összes meridiánra, ez által szerve dolgozol. Nyújtásokkal, feszítésekkel szinte az összes izmodat átmozgatod. A lényeg, hogy megtanuld, hogyan kell a levegőt venni, mikor feszíted az izmaidat, mikor nem, mindezt hogyan kapcsolod össze mozgással, a képi vizualizációval.

Ez nem tanulható meg csak úgy lemásolva egy youtube videóból. De megtanulható, ha megfelelő szakember elmagyarázza miként csináld, miként lesz hatásos és mire fog hatni.

Ez a videó Neked szól, ha

  • nincs elég időd különböző tanfolyamok után kutatni a neten, majd hétvégéket rááldozva megtanulni
  • szeretnéd bármikor elővenni a tanultakat, mert valamelyik mozdulatsort elfelejtetetted
  • olyan megoldást keresel, ami kevés időráfordítással is eredményt hozhat, azaz nincs napi több órád mozgásra, de tenni szeretnél az egészségedért
  • egy olyan formulát keresel, ami biztosan bevált, több ezer éve bizonyított és milliók által használt módszer
  • nem akarsz sokat fizetni érte, de szeretnél értéket kapni

A csikung tudományosan bizonyított élettani hatásai:

Magas vérnyomás

A csikung gyakorlása hatékonyan csökkenti a vérnyomást.

Alvásproblémák

Főleg az esti órákban végzett csikung javítja az alvás minőségét. Képesek leszünk átaludni az egész éjszakát. Kipihenten ébredünk. 

Stresszoldás

A csikung önmagában is nagyon jó stresszoldó. Ezen túl segít a  depresszió és a szorongás oldásában.

Krónikus fájdalmak

Régóta fennálló fájdalmak tudnak csökkeni a csikung gyakorlásának köszönhetően. 

Immunrendszer erősítése

Rendszeres csikunggal erősítjük az immunrendszerünket. Ez által ritkában fogunk megbetegedni. 

Daganatos betegségek

A rosszindulató daganatos megbetegedésekből való felépülést támogatja, rendszeres gyakorlással meg is előzhetjük a rákot. 

A videóról

Ez egy egy 20 perces csikung gyakorlatsort tartalmazó videó. 

Ha tanulni szeretnéd a csikungot, többet megtudni róla, magát a mozdulatok végzésének módját, akkor nézd meg a START tanfolyamot. 

Mit is kapsz ebben a videóban?

A csikung légzés megismerése után, a 8 brokáttekercs gyakorlatsort tanulhatod meg, annak is az egyszerűbb változatát. A csikung legismertebb és leghatékonyabb mozdulatait sajátíthatod el, amik gyakorlása egészségessé tesz. Ezt követően pár egyéb csikung gyakorlat után, önmasszázs gyakorlatokkal végighaladunk az összes fontos akupresszurás ponton, ezzel is oldva a legtöbb blokkot az energetikádban.

20 perc nem sok. Leginkább reggel érdemes végezni ezeket a mozdulatokat. Ha így teszel energikusan indul a napod, sokkal jobban fogod érzeni magad, könnyebbnek és fittebbnek. 

Rólam

Az én életem is akkor változott meg, amikor megismerkedtem a csikunggal. Számos tanfolyamot elvégeztem a témában, hogy megtanuljam a csikung lényegét. Beépítettem napi rutinomba és már pár hét múlva éreztem jótékony hatását. Hónapok után pedig nem csak az egészségem javult, hanem rálátásom saját problémáimra. Elkezdtem természetgyógyászatot tanulni, kutattam a csikung jótékony hatásait, sok-sok könyvet elolvastam a témában. A természetgyógyászat által megtanultam az összefüggéseket a mozgás, a meridiánok, a hagyományos kínai orvoslás között. Egy olyan belső folyamat indult el bennem, aminek köszönhetően otthagytam egy stresszes munkát, életmódot váltottam, sok mindenre máshogy tekintek, mint azelőtt. Azóta oktatom a csikungot, kineziológiai módszerekkel segítek embereknek. És ami lényeg, hogy egészségesebben, sokkal nagyobb összhangban, egyensúlyban élem az életem. Ha megtanulod a módszert, akkor Neked is segíteni fog a csikung.

Online csikung videó megvásárlása

A lenti gomb segítségével a termék a kosaradba kerül. A kosár ikonra kattintva TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ gomb után már csak az adataidat kell megadni és a MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE gombbal véglegesíteni. Ez után kapsz egy emailt, amiben a fizetési adatokat találod meg. Fizethetsz kártyával, átutalással vagy készpénzben az emailben leírtak szerint.  Amint befolyt az összeg, megkapod a hozzáférést a videóhoz.  Rajtad múlik, hogy mennyiszer nézed meg, tanulod meg a mozdulatokat, hogy tud végezni magadtól.

IMG_8770

Mit kapsz a pénzedért?

Egy jó 20 perces videót, amiben a csikung legismertebb mozdulatait tanulhatod meg,  amik már önmagunkban is sokat segíthetnek az egészséges életmód kialakításában. 

Ha betekintést szeretnél a csikung világába, egy jó indulás lehet, ez a 20 perces gyakorlatsor. Ha többet szeretnél tanulni, akkor javaslom a Start Tanfolyamot

 

Mennyibe kerül a videó?

8.990 Ft helyett most csak
8.990 Ft
  • 20 perces videó
AKCIÓ

Gyakran ismételt kérdések

A csikung (gi gong, chi kung), amit helyesen Nei Kungnak (belső Kung Fu) is neveznek olyan gyakorlási módszer, amelyet a kínaiak már évezredek óta alkalmaznak mind egészségük megőrzésére, mind harcművészeti teljesítményük növelésére. A Kung munkát, mesterséget jelent, míg a chi a testben keringő energiát. Így a csikung a test energiájának fejlesztését jelenti, egyaránt értve a növelést és az irányítást.

A csikung több ezer éves múltra tekint vissza. Ennek köszönhető sok irányzata van. Megkülönböztetünk öngyógyító, harci és egészség megőrző változatokat. Ezen az oldalon az utóbbival találkozhatsz. A Wai Dan gyakorlatsorok lehetnek mozgásos és nyugalmi fajták. Ezeket fogod megismerni a videókból. Míg a Nei Dan inkább a belső elixír, az úgynevezett Dan Tein-ekben összegyűjtött energia keringgetésének művészetét jelenti. Ebbe is bepillantást nyerhetsz a tanfolyam keretében. 

A csikung rendszeres gyakorlásával ellazíthatjuk a feszes izmokat és inakat, fokozhatjuk a belső szervek vérellátását, ezzel serkenthetjük a működésüket. A gyakorlatok csökkentik a stresszt és a fájdalmat is. Egy 20 évig tartó kutatás során bizonyították, hogy a csikungot űzőknek jóval alacsonyabb a vérnyomása, mint azoknak, akik nem végzik ezeket a gyakorlatokat.

A csikung nagy előnye, hogy bármely korosztály elkezdheti a gyakorlását. Akár daganatos betegségben szenvedők is gyakorolhatják, a felépülést támogatja. 

A gyakorlatok végzésénél a saját korlátainkra figyeljünk. A feszítések, nyújtásoknál a határokra figyeljünk, az izmaink ne görcsöljenek be. A csikung nem ajánlott súlyos fertőzések, lázas betegségek ideje alatt nagyon súlyos ízületi betegség, csontritkulás esetén. Ha bizonytalan, inkább konzultáljon kezelőorvosával, vagy kérjen az oldalon tanácsot tőlem. 

A csikung 4-5 ezer évre nyúlik vissza. A tai chi chuan a csikungból fejlődött lágy harcművészeti ág, melynek nagyjából 500 éves története van. A csikung művelése egyszerűbb, könnyebben elsajátítható. A tai chi összetettebb mozdulatokat, káta szerű formagyakorlatokat tartalmazz. Mindkettő jótékony hatású, preventív egészség megőrző irányzat. A tai chi tanulása kötött formája miatt nehezebb, azonban nagyobb népszerűsége a mozdulatok szépségéből fakad.

Mind a jóga, mind a csikung élettani hatásai nagyon hasonlóak. Mindkettőnek a lényege a belső egyensúly megteremtése, a nyugalom elérése. Míg a jóga ászanákat használ, olyan testtartásokat, amik megerősítik és rugalmassá teszik a testet, addig a csikung mozgulatsorokkal dolgozik, ahol a csi vezetésnek, áramoltatásának van szerepet. Mindkettő nagyon jó választás, hatásuk is egyforma. A csikungot könyebb online megtanulni, míg a jógát inkább személyes oktatás keretében érdemes gyakorolni. 

Ez a tanfolyam ebben a formában egyedülálló Magyarországon. Ennek tükrében kérhetnék érte sokkal több pénzt. Viszont úgy gondolom, hogy ezt a módszert minél több embernek kellene ismernie, azért, hogy nemzetünk sokkal egészségesebb legyen. Remélem, hogy így több ember megengedheti magának és megvásárolja a saját jobb léte érdekében.

Mint minden sport, mozgás tanulása sokkal produktívabb személyes edző jelenlétében. Én magam is oktatom a csikungot személyes foglalkozás keretében. Azonban úgy gondolom, hogy mai világunk adta technikának köszönhetően ez is megtanulható oktató videókon keresztül. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy nem csak lemásolni kell a mozdulatokat. A tanfolyam elmagyarázza a helyes mozdulatok lényegét, a lelvegővételt, a feszítéseket, a vízuális feladatokat, hogy miként fog segíteni a csikung, mitől hatásos, miként végezd.

Néz bele a tanfolyamba

Egy kis ízelítő, hogyan is működik egy online csikung tanfolyam.

Nézd meg a Start Tanfolyamot is, amiből sokkal többet tanulhatsz a csikungról

  1. Több videóban tanulhatod meg a technikákat. Ezekben elmagyarázom a csikung mozdulatok lényegét. Azt, hogy mire figyelj, amikor végezd a gyakorlatokat. Azokat hogyan végezd. Hogyan tudod összehangolni a légzést és a mozgást, mikor és hogyan kell feszíteni az izmokat.
  2. A tanfolyam 8 fejezetből áll, amiken végighaladva megismerkedhetsz a Hagyományos Kínai Orvoslás alapjaival, az Öt elem tanával, a meridiánok szerepével, az akupresszúra alapjaival. Mindezt vídeók, képi és írásos anyag formájában. 
  3. A tanfolyam tartalmazz 1 db egy órás gyakorlatsort, video formájában, ami az egész testet átmozgatja. A csikung legismertebb és leghatékonyabb mozdulatait találod meg. Ezen videoval begyakorolhatod a mozdulatokat. Ha elfelejtetted őket, bármikor előveheted és ismételheted. De ha le akarod játszani pl tévén és úgy akarsz tornázni, akkor arra is van lehetőséged.
  4. További videó egy 20 perces gyakorlatsort tartalmazz, amit reggelente érdemes végezni, ha nincs sok időd, csak egy jó negyed órád a mozgásra. Ez a video tartalmazza a 8 brokáttekercs gyakorlatsort, mely a csikung legismertebb mozdulatai, amik teljesen átmozgatnak. Valamint további energizáló gyakorlatokat kapsz ebben a videóban.
  5. A tananyag tartalmazz jó pár leírást, tanácsot a csikung végzésével kapcsolatban. Valamint háttérinformációkat, hogy mi mindenre jó.
  6. Kapsz egy zenei válogatást, amit ha már magadtól végzed a gyakorlatokat és szeretnéd zenére végezni, akkor legyenek igazi csikung zenéid.

+1 Ráadásként egy meditációs gyakorlatsort (Csung Jüang Csikungból) is kapsz, ha most vásárlod meg a tanfolyamot.

Close Menu
×
×

Cart