Sétáló csikung

A csikung számomra egyik legjobb tulajdonsága, hogy néhány egyszerű mozdulattal az egész testünket karban tudjuk tartani, minden megeröltetés nélkül. A sétáló csikung, vagy más néven csikung séta is nagyon egyszerű, könnyen elsajátítható. Több fajtája is ismert, a videóban az egyik legegyszerűbbet mutatom be. Ha kint vagyunk a szabadban és amúgy is sétálunk az erdőben, akkor ezt a gyakorlatot megtanulva még jobban tudunk dolgozni az egész szervezetünkön, megteremtve az energia helyes áramlását.

Így végezd a gyakorlatot:

A séta lassú vagy közepes tempóban zajlik. Először a sarkadra lépj ki. A karjaidat az egyik oldalról a másikra lóbáld. Mindig abba az irányba mozgasd, amelyik lábaddal kiléptél. A fejed is fordítsd ugyanabba az irányba. Tehát kilépsz jobbra, a karjaid jobbra lengeted, és a fejed is arra fordítod. Ha a fejforgatás nem megy, akkor azt ne végezd.

Ha a mozgást már összehangoltad, akkor, tedd hozzá a szél lélegzését. Az első lépésnél vegyél be két rövid inhalációt (Xi Xi), mintha virágot szimatolnál. Majd kilégzéskor lépj a másik lábaddal (Hu). A belégzés az orr közepébe kerül, mintha egy gyönyörű virág illatát éreznéd. Ez a légzés, a gyors egymás utáni szippantás megemeli a belső szerveket, majd a kilégzésnél visszaengedi őket. Így a szervek körüli izmokat is munkára fogjuk. A nők jobb lábbal kezdenek, a férfiak a ballal. Gyengéd hasi légzést végzünk végig, miközben a nyelvet a felső szájpadláson tartjuk. (Itt nem mozgatjuk le és fel.) 

Facebook
Pinterest

Köszönöm a megosztást!

Ehhez az oldalhoz 17 komment érkezett

  1. Farkas Magdalena

    Nagyon elveztem, kiprobaltam!! Koszonom!

  2. Fehér Jolán

    Köszönöm szépen! Kipróbáltam nagyon jó volt,alkalmazni fogom.!! A start tanfolyamot már megvásároltam és mindennap végzem a gyakorlatokat. Nagyon szeretem és sokat változott az életem is amióta csikungozok!!! Nagyon szépen köszönöm!!! Üdv: Szántó Béláné/ Fehér Jolán/

  3. Juli

    Holnap föltétlen kipróbálom.
    Köszönöm szépen.

  4. Jülia

    Köszönöm szépen! Én is kipróbáltam ma és nagyon jó volt. Pár nap “kiesés” után (egészségi okok miatt), vissza jöttem és remélem hamarosan be fogom pótolni az utolsó két leckét. Köszónóm hogy figyelsz mindannyiunkra! Tisztelettel, Jülia,

  5. Garai Zsuzsanna

    Nagyon szépen köszönöm, Ezt is beépítem a mindennapjaimba!!!!

  6. Kovács Zsuzsanna

    Nagyon jó!

  7. Varjú Olga

    Kipróbálom feltétlenül.
    Köszönöm

  8. Ágmes

    Renek gyakorlat, nagyon köszönöm. Kicsit elmaradtam, most úgy gondolom, kezdem előlről és párszor meg fogom csinálni az egész kurzust addig, amíg már nem kell gyakorlat közben lesni a videót, hogy mi is következik, mert azt hiszem ez a bizonytalanság gyengíti a hatást.

  9. sanyi7438

    Nagyon elveztem, kiprobaltam!! Koszonom!

  10. sanyi7438

    Kiprobaltam!! Koszonom!

  11. Tóth Andrea

    Köszönöm,kipróbálom.Az ajándék minicsikungot azóta is beépítettem a mindennapjaimba,kint a természetben.

  12. Vacaru Katalin

    Köszönöm a lehetőséget!Kiprobálás szintjén vagyok,a lakásban probáltam egyelőre..Nálunk most virágoznak a fák és később a szabadban fogom gyakorolni!

  13. HANÓ PÁLNÉ

    Köszönöm szépen.

  14. Gabi

    Köszönöm szépen! Nagyon tetszik, ki fogom próbálni. Bárhol elvégezhető, nem szükséges hozzá füves pálya?

    1. Lakatos István

      Kedves Gabi! Igen, bárhol. Erdőben, mezőn, egy parkban sétálva, cipőben, anélkül. Ahogy jól esik.

  15. Zöld Jánosné

    Köszönöm kicsit nehéz összehangolni a légzést és mozgásokat de nagyon jó. A napokban fürdőben voltam nem tudok úszni de járkálok a mély vízben. És a vízben is kipróbáltam. Itt érdekes volt mert nehéz volt egyen súlyt tartani. Köszönöm.

  16. Laborczi Gabriella

    végezhetö-e a tanfolyam,ha baleset miatt a jobb térdem szilánkosra tört és igy korlátozott a mozgása

Vélemény, hozzászólás?