Csikung guggoló gyakorlat

A guggolás egy egyszerű gyakorlat, aminek számos jótékony hatása van. Többek között erősíti az alsó végtagokat, a derekunkat, a gerincet és a központi izmokat is. Kevesen tudják, hogy a guggolással jól lehet helyettesíteni a hosszabb gyaloglást, kerékpározást, amennyiben erre nincs elég időnk. Ha naponta többször is tudjuk gyakorolni, akkor kalóriákat is tudunk vele égetni.

A rendszeresen végzett csikung guggolás segíthet elkerülni a térd- és bokasérüléseket. A guggolás együttesen összehúzza a combizmokat és a quadricepszet, amely stabilitást biztosít a térdnek. A boka támaszt és erőt ad a guggolás során. A csikung guggolás növeli a csont ásványi anyag sűrűségét, ami megerősítheti a csontvázat, különösen a gerinc és az alsó test csontjait. Az erősebb csontok pedig ellenállóbá teszik a testünket a sérülésekkel szemben. A földhöz közelebb kerülünk a gyakorlat során, így a föld energiáit is jobban érzékeljük. 

Fontos, hogy amennyiben gerincbetegséged van, vagy sérült a térded, bokád, esetleg műtötték, a gyakorlat végzése előtt egyeztess a gyógytornásszal, vagy a kezelőorvosoddal. 

Facebook
Pinterest

Köszönöm a megosztást!

Ehhez az oldalhoz 2 komment érkezett

  1. Erzsébet

    Köszönöm nagyon jól eset ez a Csikung guggoló gyakorlat. Fogom csinálni.

  2. Molnár Gyula

    már egy ideje minden reggel csinálom és érzem is a hatását(már nem töröm a diót ha leggolok) köszönöm neked István

Vélemény, hozzászólás?